[ad_1]
غروب شهر
به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که شرکت کنندگان در یک آزمایش، اگر فقط در طول روز و در شیفت شب غذا بخورند، عوامل خطر کمتری برای سلامت قلب داشتند.
دکتر «سارا چلاپا»، دانشیار دانشگاه ساوتهمپتون در بریتانیا و سرپرست تیم تحقیق، در یک بیانیه خبری او گفت: «مطالعه ما هر عاملی را که فکر میکنید میتواند بر نتایج تأثیر بگذارد، کنترل میکند، به این علت میتوان او گفت که این تاثییر زمانبندی غذا است که این تغییرات را در عوامل خطر قلبی عروقی تشکیل میکند».
محققان انها گفتند مطالعات بسیاری کار در شیفت شب را با تعدادی از خطرات جدی سلامتی، از جمله خطر سلامت قلب مرتبط دانستهاند.
«فرانک شیر»، محقق ارشد و مدیر برنامه کرونوبیولوژی پزشکی در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، در بیانیهای او گفت: «تحقیقات قبلی ما نشان داده است که ناهماهنگی شبانهروزی– عدم زمانبندی چرخه رفتاری ما نسبت به ساعت داخلی بدن– عوامل خطر قلبی عروقی را افزایش میدهد.»
او گفت: «ما میخواستیم بفهمیم که برای افت این خطر چه کاری میتوان انجام داد، و تحقیقات تازه ما مشخص می کند که زمان بندی غذا میتواند این مقصد باشد.»
به حرف های محققان، مطالعات قبلی حیوانی نشان داد که همسویی زمان غذا با ساعت داخلی بدن امکان پذیر خطرات سلامتی ناشی از بیدار ماندن در طول شب را افت دهد.
نتایج نشان داد که در افراد بعد از شیفت شب همانند سازی شده، عوامل خطر قلبی افزایش مییابد، اما فقط در بین افرادی که میتوانند هر زمان که دوست داشتند غذا بخورند.
به حرف های محققان، عوامل خطر قلبی در بین شرکتکنندگانی که فقط در طول روز غذا میخوردند، یکسان باقی ماند، حتی اگر رژیم غذایی آنها با افرادی که مجاز به خوردن در شب بودند، تفاوتی نداشت.
برای قبول و فهمیدن بهتر این تأثیر به مطالعات در مقیاس بزرگتر نیاز است، اما محققان انها گفتند که نتایج «امیدبخش» می باشند.
محققان به این نتیجه رسیدند: «این یافتهها مشخص می کند که غذا خوردن در طول روز، علیرغم بیخوابی، امکان پذیر تغییرات در عوامل خطر قلبی عروقی را افت دهد و شواهدی برای تشکیل یک استراتژی رفتاری برای پشتیبانی به به حداقل رساندن تغییرات نامطلوب در عوامل خطر قلبی عروقی در افرادی که در معرض ناهماهنگی شبانهروزی قرار دارند، همانند کارگران شیفت، اراعه دهد.»
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]