[ad_1]
غروب شهر
به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «ویلیام آرونسون»، نویسنده این مطالعه و استاد اورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، خاطرنشان کرد: «تعداد بسیاری از مردان به تغییرات سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی، برای پشتیبانی به مدیریت سرطان و جلوگیری از پیشرفت بیماری علاقه مند می باشند.»
آرونسون او گفت: «یافتههای ما مشخص می کند که تنظیم رژیم غذایی میتواند به طور بالقوه پیشرفت سرطان را افت دهد و زمان ملزوم را برای مداخلات تهاجمیتر افزایش دهد.»
همانطور که محققان توضیح دادند، تغییرات در دستورالعملهای درمان سرطان پروستات علتمیشود تعداد بسیاری از مردان مبتلا به تومورهای با رشد آهسته، به جای درمانهای ناتوانکننده، کنترل دقیق بر سرطان را انتخاب کنند.
با این حال، نزدیک به نیمی از مردانی که «انتظار هوشیارانه» را انتخاب میکنند، طی پنج سال بعد از تشخیص، به جراحی و / یا درمان دارویی برای تومور نیاز خواهند داشت.
آیا راههایی برای به تأخیر انداختن پیشرفت تومور وجود دارد؟
تیم آرونسون پی برد برخی مواد مغذی همانند اسیدهای چرب امگا ۳ حاضر در برخی مکملهای ماهی و روغن ماهی امکان پذیر در این عرصه پشتیبانی کننده باشند.
برای کشف این نوشته، آنها ابتدا ۱۰۰ بیمار را انتخاب کردند که سرطان پروستات شأن در سطح پایین یا متوسط تشخیص داده شده می بود و همه آنها انتظار هوشیارانه را انتخاب کرده بودند.
مردان به طور اتفاقی به دو گروه تقسیم شدند: به رژیم غذایی عادی خود ادامه دهند (گروه کنترل)، یا به آنها مشاوره با مقصد افزایش مصرف امگا ۳ داده شد که شامل منفعت گیری از مکملهای روغن ماهی می بود.
همزمان به مردان پیشنهاد شد که مصرف چربیهای کمسالم به نام امگا ۶ را افت دهند. چربیهای امگا ۶ زیاد تر در غذاهایی همانند چیپس، کلوچه، سس مایونز و دیگر غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده یافت خواهد شد.
برای پشتیبانی به ردیابی این که چطور این تغییرات رژیم غذایی امکان پذیر بر پیشرفت سرطان پروستات تأثیر بگذارد، تیم آرونسون به طور منظم «شاخص Ki-۶۷» هر مرد را آزمایش میکرد.
Ki-۶۷ نشانگرهای زیستی خاصی را برای ردیابی شدت تکثیر سلولهای سرطان پروستات در طول زمان اندازهگیری میکند.
یک سال بعد از مطالعه، مردانی که تلاش در تشکیل اعتدال در رژیم غذایی بین امگا ۳ و امگا ۶ داشتند، افت ۱۵ درصدی در شاخص Ki-۶۷ خود را نشان دادند.
از نظر دیگر، محققان گزارش دادند، مردانی که رژیم غذایی معمول خود را جستوجو میکردند، ۲۴ درصد افزایش در Ki-۶۷ نشان دادند.
آرونسون میگوید: «این تفاوت معنیدار مشخص می کند که تغییرات رژیم غذایی امکان پذیر به کُند کردن رشد سرطان پشتیبانی کند و به طور بالقوه نیاز به درمانهای تهاجمیتر را به تأخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند».
با این حال یک هشدار وجود داشت: حتی اگر افت شاخصهای Ki-۶۷ مردان امیدوار کننده باشد، رژیم غذایی غنی از امگا ۳ درجه گلیسون آنها را که یکی دیگر از اندازه گیری های رایج پیشرفت سرطان پروستات است، تحول نداد.
به این علت، تیم تحقیق بر این باورند که تحقیقات بیشتری برای قبول این که آیا افزایش مصرف امگا ۳ اثرات طویلمدتی بر نتایج سرطان پروستات دارد یا خیر، مورد نیاز است.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]