[ad_1]
به گزارش غروب شهر
لامبورگینی از موتور V8 تازه خود رونمایی کرد. این پیشرانه برای مدل جانشین لامبورگینی هوراکان مورد منفعت گیری قرار میگیرد. با آخر تشکیل لامبورگینی هوراکان، تشکیل موتور V10 باشکوه این شرکت نیز به آخر خواهد رسید. موتور V8 این شرکت با داشتن توربوشارژر دوقلو، ۷۸۹ اسببخار قوت تشکیل میکند و تا ۱۰ هزار دور بر دقیقه قابلیت فعالیت دارد.
رقم فعالیت این پیشرانه یعنی ۱۰۰۰۰ دور بر دقیقه، نمادی از توانایی لامبورگینی برای موتورهای توربوشارژر است. این رقم از هر استانداردی بالاتر است. تنها خودروهای مرسدس AMG One، آستون مارتین والکری و گوردون موری T.33 و T.50 دور موتور بالاتری نسبت به پیشرانه تازه لامبورگینی دارند.
جزئیاتی از موتور V8 تازه لامبورگینی
موتور V8 تازه لامبورگینی چهارلیتر حجم دارد و حداکثر توان آن که ۷۸۹ اسببخار است، در دور ۹۰۰۰ الی ۹۷۵۰ دور بر دقیقه حاصل میشود. موتور تازه لامبورگینی از ساختار تخت پیروی میکند و توربوشارژرهای آن در فاصله V شکل ایجادشده بین سیلندرها جای میگیرد.
لامبورگینی برای افزایش دور موتور، از تیتانیوم برای ساخت میلههای اتصال درون موتور منفعت گیری کرده است. لامبورگینی این چنین دریچههای سنتی باز و بسته شدن را حذف کرده است و بهجای آن از دریچههای جدیدی با راندمان بالاتر منفعت گیری میکند. سیستم سوپاپهای مورد منفعت گیری در موتور تازه لامبورگینی، در موتورهای V12 سوپراسپرتها و خودروهای مسابقهای مورد منفعت گیری قرار میگیرد.
لامبورگینی در کنار این پیشرانه هشت سیلندر تازه، یک موتور الکتریکی را نیز اضافه خواهد کرد. موتور الکتریکی اضافهشده به سیستم هیبریدی لامبورگینی، ۱۴۷ اسببخار قوت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این سیستم هیبریدی در مدل جانشین هوراکان مورد منفعت گیری قرار خواهد گرفت. موتور الکتریکی لامبورگینی در فاصله بین موتور درونسوز و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بهصورت عرضی نصب خواهد شد.

نسخه جانشین لامبورگینی هوراکان در ماه آگوست معارفه خواهد شد. پیشرانه لامبورگینی اکنون روی ماشین آزمایشی این شرکت قرار دارد و درحال اجرای تستهای نهایی است. لامبورگینی میگوید که جانشین هوراکان دارای یک سیستم هیبریدی سه موتوره است؛ به این علت علاوه بر موتور برقی نصبشده در گیربکس، دو موتور برقی نیز روی چرخهای جلو نصب خواهند شد.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع