اتفاق تازه انتخاباتی صدا و سیما / هر کاندیدی صاحبِ یک صفحه تلوبیونی می بشود

[ad_1]

به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چندی پیش پیمان جبلی رئیس صدا و سیما خبرداد که ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای انتخابات مجلس راه‌اندازی می‌بشود. 

به واسطه سخن بگویید‌های جبلی، قرار بر این شد کاندیداها علاوه بر منفعت گیری از ظرفیت‌های دیگر تبلیغاتی که برای نامزدها در دوره‌های قبل بوده، از آنتن صداوسیما به طور گسترده‌تر منفعت گیری کنند.

چرا که این کانال‌ها در زمان هفت روز تبلیغات انتخابات مجلس فعال خواهد شد.

این ۲۰۰ کانال در واقع تلویزیونی خواهند می بود و به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اتفاق می‌افتد که به معاونت فنی رسانه ملّی برمی‌گردد با همکاری ستاد انتخابات و معاونت سیاسی صداوسیما رقم می‌خورد.

اما غلامرضا نوری معاون فضای‌مجازی صداوسیما در او گفت‌وگویی با خبرنگار رادیو و تلویزیون تسنیم از اتفاقی تازه انتخاباتی در صداوسیما خبر داد. 

او او گفت: ما کاری تازه و متفاوت در تلوبیون برای کاندیدای مورد قبول شورای نگهبان برای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تدارک دیده‌ایم. ما به تعداد همه کاندیدای مورد قبول شورای نگهبان در تلوبیون یک صفحه اختصاصی تعلق می‌دهیم که در این صفحه نزدیک به ۱۰ ساعت ویدئوهای مختصر بارگذاری می‌بشود. 

نوری پافشاری کرد: در بستر تلوبیون که ۲۴ میلیون کاربر دارند این کاندیدا زمان مغتنمی دارند تبلیغات و برنامه‌هایشان را به مخاطبان‌شان اراعه کنند. این اتفاق نویی است که امسال به گفتن سالِ اولی است اتفاق می‌افتد؛ فکر می‌کنیم می‌تواند هم در عدل رسانه‌ای یک زمان جدیدی باشد و هم احتمالا به منظم‌تر شدن و یکسان شدن تبلیغات پشتیبانی کند.

معاون فضای‌مجازی صداوسیما با اشاره به این که این تبلیغات در تلوبیون و امکانی که در این بستر برای کاندیدا تشکیل شده مانع از فعالیت‌های تبلیغی‌شان در دیگر پلتفرم‌ها نیست، افزود: این بستری که تلوبیون برای کاندیدای انتخاباتی تشکیل کرده مانع از فعالیت‌های کاندیدا در هیچ‌کام از پلتفرم‌های دیگر نیست. در ستاد انتخابات سرزمین نیز تصویب و رسماً اظهار می‌بشود و این را به گفتن یک زیرساخت حمایتی برای کاندیدا در حوزه تبلیغات درنظر می‌گیرد. به جز این که کاندیدا را معارفه می‌کنیم و ویدئوهای تبلیغاتی‌شان بارگذاری می‌بشود.

وی خاطرنشان کرد: امکان آدرس‌دهی به صفحات‌شان در دیگر صفحات مجازی‌شان را دارند و این صفحه تلوبیونی به مرجعی برای مراجعه مردم تبدیل خواهد شد که نحوه دسترسی موبایل و وب‌سایت به تفکیک حوزه انتخابیه کاندیدا خواهد می بود. 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت غروب شهر دنبال کنید.

معاون فضای‌مجازی صداوسیما در جواب به این سوال که این امکان تازه صداوسیما با ۲۰۰ کانال تلویزیونی و صفحات اختصاصی تلوبیونی برای کاندیدای مجلس در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نوعی صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: به طورکل تبلیغات به سمت مجازی‌شدن می‌رود، هزینه‌های تبلیغات به نسبت سال‌های قبل کم شده اما صداوسیما و تلوبیون از طرف حاکمیت این امکان را برای کاندیدا فراهم می‌کنند و این امکانات حاکمیتی هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد. به هر طریق با این امکانات و ظرفیت‌ها در تبلیغات انتخاباتی صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد.

انتهای مطلب/

[ad_2]

منبع