[ad_1]
به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چندی است مخاطبان نسبت به برخی از سریالها و آثار نمایش خانگی که جاذبهای ندارند و با شوخیهای نامتناسبشان ناراحتی و حس ناامنی برای تماشای خانوادگی را فراهم کردهاند انتقاداتی داشتهاند.
پیمان جبلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رصتا در او گفتوگویی با خبرنگار تسنیم به این مسئله جواب داد: محتوا باید طوری باشد که خیال خانوادهها از مفاهیم و محتوای آن راحت باشد. یعنی در واقع بازار برای بازار نباشد بلکه بازار برای عناصر تشکیل و فعالان این عرصه بازار برای فرهنگ و ترقی فرهنگی باشد. دغدغه ما در قسمت خصوصی تشکیل برای ترقی فرهنگ است.
او گفت: ما در رسانه ملی و همکاران ما در سکوهای نمایشخانگی به گفتن تولیدکنندگان محتوا مسئولیت زیاد سنگینی برعهدهشان است و مخاطب عامی که از این محتوا منفعت گیری میکند و مسئولیت اجتماعی سنگینی دارند. هرچه قدر مقدار دقت و استقبال و فراگیری در این عرصه بالاتر میرود مسئولیت ما و سکوهای خانگی سنگینتر میبشود.
جبلی اصرار کرد: نمیخواهم پیشنهاد کنم بلکه تعامل و همافزایی که با سکوها و برنامهسازان داریم تا حد امکان معیارهایشان به معیارهای در حوزه خانواده و سلامت فرهنگی دارند موردنظر و خواست مردم است به خودشان نزدیکتر کنند. به نظرم میآید تا نزدیک به بسیاری این تعامل و همافزایی با صداوسیما و ساترا تأثیر داشته و امیدواریم زیاد تر بشود. یعنی ما ناظر مواردی نباشیم که تبدیل این بشود خانوادهها و مردم حس ناامنی از محتوای تولیدی در فضای مجازی نکنند و به طوری نشود مردم استقبالشان از پلتفرمها به مرور کمتر بشود و این یک زیان و زیانی است که فهمید خود سکوها میبشود.
او این چنین در خصوص تصویب جایگاه قانونی ساترا اصرار کرد: مصوبهای که شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد که یقیناً پیش از اینها هم ساترا جایگاه حقوقیاش اثبات شده می بود. اینجا مبنایی برای برنامه هفتم گسترش شد و یقیناً حاشیهای امن برای تهیهکنندگان و صاحبان پلتفرمها در فضای مجازی و سکوها که تعامل های در این عرصه به خوبی پیش میرود و مقدار شراکت در همین نمایشگاه را هم ببینید بیشتر از ۹۹ درصد رسانههای فعال و دارای مجوز در این نمایشگاه وجود دارند و آنهایی که نتوانستند همراه شوند هم افزایی با ساترا دارند.
جبلی این چنین به سوالی درمورد اختصاصیهای یلدای تلویزیون و وجود چهرهها در این برنامهها جواب داد و افزود: رسانه ملی با سلایق ۸۷ میلیون نفر در همه سرزمین روبهروست و ما از نظر منتقدان منصف، نه تنها به مخاطب عمومی احترام گذاشتیم، که قسمتهایی از آنچه در شب یلدا در شبکههای گوناگون صداوسیما تشکیل شد، از منظر نخبگان نیز موردتوجه قرار گرفت. این چنین، بهلحاظ آمار جذب مخاطب، امسال در قیاس با مخاطبان برنامههای یلدایی ۴ سال قبل به اینسو، رکوردشکنی کردیم.
انتهای مطلب/
[ad_2]
منبع