[ad_1]
مطابق اظهار روابط عمومی دیجیکالا، مسعود طباطبایی به گفتن مدیرعامل تازه این شرکت منصوب شده است.
«مسعود طباطبایی» با بیشتر از دو دهه توانایی در اکوسیستم فناوری و تجارت الکترونیک، سابقه مدیرعاملی اسنپاکسپرس و گروه علیبابا را در کارنامه خود دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۲، به گفتن قائممقام مدیرعامل در دیجیکالا مشغول به کار بودهاست.
گفتنیست برادران محمدی به گفتن دو بنیانگذار و سهامداران ارشد دیجیکالا، کماکان همراه این شرکت می باشند. «حمید محمدی» به گفتن رئیس هیاتمدیره گروه دیجیکالا و «سعید محمدی» به گفتن مدیرعامل گروه دیجیکالا به فعالیتشان ادامه خواهند داد.
طباطبایی سال ۹۶ مدیرعامل جاباما و سپس مدیرعامل گروه علیبابا بهگفتن بزرگترین استارتاپ حوزه سفر در سرزمین شد. او در آخر سال ۱۳۹۹ به گروه اسنپ رفت و در جایگاه «معاون گسترش کسبوکار» و «مدیرعامل اسنپ اکسپرس» قرار گرفت. حال باید دید وجود طباطبایی در دیجیکالا چه تغییراتی در این فروشگاه اینترنتی بهوجود خواهد آورد.
پیش از این حرف های شه می بود که «حمید و سعید محمدی»، بنیانگذاران و مدیران ارشد دیجیکالا که یکی از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی خاورمیانه را ساختهاند، بعد از مدیرعامل شدن طباطبایی (به گمان زیادً در همان سال ۱۴۰۲) تمرکز اختصاصیای روی کلیت گروه دیجیکالا خواهند داشت؛ مجموعهای از شرکتها که در سالهای تازه تبدیل به یکی از قدرتمندترین هلدینگهای دیجیتالی و استارتاپی سرزمین شده است.
بااینحال، فروشگاه اینترنتی دیجیکالا اکنون با ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بیشتر از ۹ میلیون تنوع محصولی و از همه مهمتر، ۳۰۰ هزار فروشنده در این پلتفرم که میانگین درآمدی چند دهه میلیون تومانی در ماه دارند، به مدیرعامل بعدی سپرده میبشود؛ پلتفرمی که اگر بهخاطر تحریمها نبوده است، پتانسیل تبدیلشدن به یکی از بازیگران جدی در منطقه را داشت و حتی دور از انتظار نبوده است که میتوانست در همین مقصد با آمازون یا نمایندگانش داخل همکاری و تعامل تجاری بشود.
درواقع امروز پلتفرم دیجیکالا بهگفتن یک فروشگاه اینترنتی بالغ و یقیناً کمرقیب به مدیر بعدی تحویل داده میبشود. در این بین احتمالا با اهمیت ترین مسئولیت مدیرعامل تازه، هدایت دوران گذار دیجیکالا از بلوغ به جوانی و یقیناً مدیریت اراعه سهام آن در بازار بورس باشد.
[ad_2]
منبع