[ad_1]
به گزارش غروب شهر
مصطفی آذرکیش معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش در جلسه گسترش عدل آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه با وجود وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با تشریح ابعاد گوناگون مطرح شمیم در راستای گسترش عدل آموزشی و کیفیت بخشی به کلاس های درس، او گفت: این مطرح یک فرآیند موثر است که با تشکیل شبکههای منسجم یادگیری از سطح سرزمین تا منطقه، دبیران توانمند در گروههای درسی گوناگون ضمن ترقی هرچه زیاد تر توانمندیها و صلاحیتهای حرفهای، به طور بالینی و مستمر به آموزش و توانمندسازی برخی معلمان (با برتری نومعلمان) می پردازد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، افزود: از مهم ترین اهداف این مطرح، ترقی تواناییهای حرفهای جهت تدریس اثربخش و کارایی هرچه زیاد تر در کلاس درس است.
به گزارش مرکز خبر رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به اهداف این مطرح اشاره کرد و در ادامه گفت:رشد و پرورش نیروی انسانی، ترقی تواناییهای حرفهای، مدیریت دانش و شبکه سازی و … از با اهمیت ترین اهداف این مطرح است.
آذرکیش تصریح کرد: در همین جهت با برگزاری نشستها و کارگاههای آموزشی، تخصصی و مهارتی به توانمندسازی معلمان پرداخته میشود.
معاون وزیر آموز ش و پرورش، با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری برای مطرح شمیم تشکیل شده است، او گفت: آموزش و توانمندسازی سرگروههای آموزشی استانها، طراحی و تدوین محصولات آموزشی و توجیهی ویژه سرگروههای آموزشی استانها، پاسخگویی به سؤالات و مشکلات علمی و حمایتو حمایتاز سرگروههای آموزشی استانها، نظارت دقیق بر کارکرد سرگروههای استانی وأخذ گزارش مسائل و چالشهای آموزشی جمعبندی شده از سوی سرگروههای استانی از مهم ترین عمل های این دبیرخانه خواهد می بود.
او گفت: یکی از با اهمیت ترین محورهای پیروزی این برنامه، انتخاب راهبرانی است که با مسئولیت پذیری و ضمانت شغلی، همکاری با لیاقتای با مجموعه کارشناسان و نومعلمان داشته باشند.
آذرکیش ضمن تشریح شاخصهای انتخاب راهبران او گفت: به منظور رصد و پایش دائمی، سامانهای با گفتن شمیم راه اندازی شده است تا هم در ابعاد نظارتی و آموزشی فعالیت کند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع