[ad_1]
به گزارش غروب شهر
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و زیارت شهرداری قم در این برنامه با اشاره به برگزاری دومین اتفاقات ملی ایدهپردازی، نوآوری و کارآفرینی در مسیر زیارت با شراکت شهرهای شاخص زیارتی، او گفت: در قالب این اتفاقات ایدههای نوآورانه تجاریسازی شده و داخل بازار خواهد شد.
سید محمد موسویمنش با اشاره به این که علاقهمندان تا آخر آذرماه میتوانند آثار خود را در نشانی https://saghakhoneh.ir/ ثبت کنند، افزود: ایدههای خلاقانه در قالب این اتفاقات برندسازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: هدایت، حمایتو پشتیبانی به تجاریسازی ایدههای نوآورانه، ترویج فرهنگ کارآفرینی و تشکیل کسبوکار حوزه فناوریهای گردشگری مذهبی، بازاریابی و بازارسازی شرکتهای مبتنی بر فناوری، تشکیل زنجیره تشکیل و اشتغالزایی و بسترسازی تولیدات متنوع و مبتنی بر فناوری با محوریت زائر و زیارت از اهداف مهم این اتفاقات ملی است.
وی او گفت: بهخاطر رویکردهای نامتعارف در تدوین برنامههای مختصرزمان و طویل مدت، برنامههای گسترش شهری کمتر از ۲۵ درصد محقق میشود، در قالب این اتفاقات تلاش میشود تا گسترش گردشگری مذهبی بهجای تدوین بهوسیله مدیران ارشد در پشت درهای بسته، توسط مردم و فعالان حوزه زائر و زیارت با محوریت قضیهمحوری تدوین شود تا امکان تحقق برنامههای طویل مدت در آن تحقق خوبی داشته باشد.
موسویمنش با اصرار بر این که در این اتفاقات ایدهها بهصورت قضیهمحوری جستوجو میشود، یادآور شد: تبدیل ایدهها به محصول و اجراییشدن آنها، مقصد نهایی این اتفاقات است.
وی او گفت: تشکیل حلقه وصل بین ایدهپردازان و مدیران شهری، شناسایی ایدههای نو، پرورش استعدادها از مرحله ایده تا نوآوری، توانمندسازی و پیوست اقتصادی ایدهپردازان از اهداف مهم این اتفاقات است.
وی خاطرنشان کرد: ایدههای عمومی، مطرح کسبوکار در قالب برگزاری “استارتاپ ویکند” و اراعه مطرحهای ممتاز شهری باقابلیت اجرا سه محور مهم در برگزاری این اتفاقات ملی است.
موسویمنش او گفت: استقبال، اسکان، خدمات، سوغات و زائر از مباحث مهم در خصوص ایدههای اراعه شده در اتفاقات ملی سقا خونه است.
نگاه درآمدی به “زیارت” خطرناک است
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و زیارت شهر مشهد نیز در این برنامه با اصرار بر این که نباید نگاه درآمدی به نوشته زیارت داشته باشیم، او گفت: مقصد از برگزاری این چنین رویدادهایی باید تبدیل ترقی فرهنگ میزبانی و خدماترسانی باشد.
جواد کیانینژاد در ادامه گفت: هدایت مسأله زیارت به فرهنگ گردشگری زیارت و دینی با دقت مختصات خاص گردشگری میتواند نوشته زیارت را به سمت درآمدزایی سوق بدهد که نگاه خطرناکی باشد.
وی ابراز کرد: اکنون برای ماندگاری زائران در شهرهای زیارتی به سراغ گسترش مراکز گردشگری و تجاری رفتهایم که نوعی نگاه کاملاً درآمدزایی به نوشته زیارت است که جای نگرانی دارد.
کیانینژاد او گفت: گسترش زیارت در شهرهای زیارتی باید بر پایه هویت و ذات زیارت باشد نه به بهانه گسترش زیارت به جستوجو احداث مطرحهای گردشگری و تجاری برویم که هیچ تناسبی با زیارت ندارد.
وجود سالانه ۱۲ میلیون مسافر در شهر طبس
رییس شورای اسلامی شهر طبس نیز او گفت: طبس بهخاطر قرارگیری در محور مواصلاتی شرق سرزمین، سالانه میزبان ۱۲ میلیون زائر حرم حضرت امام رضا(ع)است.
محمدجواد راستینه در ادامه گفت: وجود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ در طبس جهت شده تا این شهر به پایتخت زغالسنگ سرزمین شناخته شود.
وی گفت: بقعه امامزاده حسین بن موسی کاظم، از فرزندان موسی کاظم «ع» و از برادران امام علی بن موسیالرضا «ع» در طبس واقع شدهاست و یکی از مراکز مورد دقت مسافران و زائران میباشد.
رییس اداره گردشگری و امور زیارتی شهرداری شیراز نیز دراین برنامه فرمود: اتفاقات ملی سقاخونه، میتواند در تشکیل ربط و تعامل بین شهرهای زیارتی در ترقی فرهنگ میزبانی از زائران موثر واقع شود.
علی نیری در ادامه گفت: شیراز در کنار مشهد مقدس و قم سه شهر زیارتی مهم و مهم در سرزمین است که سالیانه میزبان میلیونها زائر می باشند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز تا بحال تولیدات متنوعی به زبانهای گوناگون تشکیل کرده؛ ولی در قیاس با شهرهایی همانند قم و مشهد در ابتدای مسیر است و به پشتیبانی این شهرها در مسیر گسترش زیارت نیازمند است.
نیری گفت: یکی از اشکالات جاری در نظام شهرسازی شهرهای مذهبی، حذف و ناپدیدشدن نمادهای دینی همانند گنبد، مناره و غیره بهخاطر نوع کاربریهای اطراف حرمهای مطهر است.
انتهای مطلب
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع