[ad_1]
به گزارش غروب شهر
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در حالیکه به نظر میرسید تجمعها و شکایات حواله داران مدیران ماشین به نتیجه رسیده و به حرف های فضلعلی مدیر امور مشتریان این شرکت قرار است در هفته جاری تعداد بسیاری از ماشینها تحویل داده شوند، اما تا به این لحظه خبری نشده است.
از نظر دیگر بخشنامه دفتر مرکزی به نمایندگیها در خصوص این ماشینها علتنگرانی ملکان این ماشینها شده است.
متن این بخشنامه به شرح زیر است
با سلام
احتراما با دقت اخذ تعدادی مجوز جهت بارگیری ماشینهایی که موعد تحویل ایشان قبل است به نکات ذیل دقت فرمایید:
۱️⃣ در تحویل ماشین از خودروبر کمال همکاری را داشته باشید (اغاز بارگیری از هفته آینده خواهد می بود)
۲️⃣ در زمان دریافت ماشین به دقت ماشین بازدید گردد
۳️⃣ به علت سپری شدن زمان بسیاری از تشکیل این ماشینها و استقرار در محل پارکینگ کارخانه بم، خواهشمند است همکاری ملزوم در از بین بردن مشکلات ماشین و نظافت کامل (بدنه _ داخل _ موتور) قبل از تحویل به مشتری بعمل آید.
با دقت به این بخشنامه و عکسهایی که در زمان سیل بم انتشار شده پارکینگهای این شرکت مسقف نیستند و به اعتراف شرکت این ماشینها زمان بسیاری است که زیر آفتاب کویر بم مانده اند آنقدر که دفتر مرکزی با وجود همه حاشیهها حاضر است ریسک صدور همچین بخشنامهای را به جان بخرد تا نمایندگیها تدبیرها ملزوم را درهنگام تحویل ماشینهای عقب افتاده اتخاذ کنند.
این درحالیست که مدتی قبل هردانیان مدیر بازاریابی برند فونیکس در او گفت وگو با رسانهها علت تاخیر در تحویل ماشینها را عدم ترخیص قطعات از گمرک بم اظهار کرده می بود، اما اکنون اشکار شده که ماشینها کامل بوده، اما اجازه خروج نداشته اند.
فارغ از مسئولیت شرکت مدیران ماشین؛ سازمانها و نهادهای مسئول نیز باید پاسخگو باشند که بر چه مبنا اجازه خروج این ماشینها را از منطقه اقتصادی بم نمیدادند؛ آیا امکان تسریع در حل مشکل وجود نداشت آن هم هنگامی که ماشین کامل مونتاژ شده است. در شرایطی که ماشین تبدیل به یک کالای اندوختهای شده و تعداد بسیاری از خریداران با قرض و وام این ماشین را ثبت نام کردند ایا گمرک یا دیگر سازمانها بر فکر مطالبه مالی نمیتوانستند پول خود را به طور فرد دیگر دریافت کنند؟
این نگرانی برای مالکان این ماشینها وجود دارد که قرار است خودرویی که حداقل چند ماه است زیر آفتاب مانده و علاوه بر افتاب خوردگی باید به لحاظ برقی و مکانیکی یک بازیابی مجدد شود. عملا این ماشینها فرقی با ماشینهای مزایدهای گمرک ندارند که قیمت آنها یک سوم ماشین صفر است. اکنون قرار است برند اکستریم به بازار بیاید که بیشتر از ۳ ماه است دچار قیمتگذاری در شورای رقابت است سوالی که پیش میآید این است که آیا این ماشینها نیز تشکیل شده و در پارکینگ مانده تا قیمت آن اشکار شود؟ خودرویی که گرانترین مدل آن در دبی ۳۵ هزار دلار یا با قیمت ارز تخصیصی به ماشین سازان ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون است قرار است ۴ میلیارد فروخته شود زیر آفتاب کویر مانده؟

اینها سوالاتی است که ذهن ثبت نام کنندگان اکستریم را دچار کرده است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع