[ad_1]
به گزارش غروب شهر
سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.
اینترنت سازمانی برای تعداد بسیاری از کسبوکارها تبدیل به یک زیرساخت الزامی شده است؛ زیرساختی که پیروزی قسمت مهمی از عملیات شرکت وابسته به پایداری آن است و به همین علت، هماکنون بهندرت میتوانیم کسبوکارهایی را بیابیم که برای انجام حداقل بخشی از فعالیتهای خود نیاز به اینترنت پرسرعت نداشته باشند. الزام سرویسهای اینترنت سازمانی یا همان پهنای باند اختصاصی برای پیروزی کسبوکارها وقتی روشنتر میشود که بدانیم اتصال پایدار و پرسرعت نقش مهمی در بهبود منفعتوری، افت وقفههای کاری و افزایش رضایت مشتریان ایفا میکند.
در این مقاله، شما را با اینترنت سازمانی، مزیتهای آن و چگونگی راهاندازی این زیرساخت آشنا می کنیم.
اینترنت سازمانی چیست؟
به علت این که افت شدت میتواند علتاختلال در زیرساختهای سازمانی و تشکیل نارضایتی در بین کارکنان و مشتریان شود، اینترنت پرسرعت پهنای باند اختصاصی تبدیل به یک راهکار پرطرفدار برای کسبوکارهایی شده که بهجستوجو اینترنت نامحدود می باشند. برخلاف سرویسهای اینترنت اشتراکی همانند ADSL، اینترنت سازمانی همه منبع های را به یک کسبوکار تعلق میدهد؛ در نتیجه، نوسان در شدت و محدودیت در حجم ترافیک وجود نخواهد داشت.
۵ ویژگی اینترنت سازمانی برای کسبوکارها
به علت وابستگی درآمد و عملیات کسبوکارها به زیرساخت اینترنت، آنها طبق معمول حساسیت بیشتری نسبت به کاربران خانگی در رابطه پایداری اتصال اینترنت دارند. ازاینرو، اینترنت سازمانی که مشابه با نیازهای شرکتها طراحی شده است، مزیتهای اختصاصیای را به آنها اراعه میدهد. در ادامه به ۵ مورد از با اهمیت ترین مزیتهای اینترنت سازمانی یا همان پهنای باند اختصاصی اشاره میکنیم:
امنیت
دسترسی اختصاصی به شبکه که در این نوع اینترنت مقدور میشود، مانع نفوذهای امنیتی و سرقت داده خواهد شد، چون پهنای باند بهصورت اختصاصی برای یک کاربر پیادهسازی میشود.
نداشتن کم شدن شدت
ازآنجایی که سرویس اینترنت سازمانی فقط به یک کسبوکار تعلق دارد، نوسانی در شدت اینترنت وجود نخواهد داشت. بهوسیله این سرویس اینترنت، شدت آپلود و دانلود کاربران بدون محدودیت افزایش مییابد و ازدحام ترافیک روی شبکه تشکیل نمیشود. افزونبر این، شدت بالای اینترنت سازمانی به کسبوکارها پشتیبانی میکند تا نسخه پشتیبان را بهآسانی تهیه کنند؛ به این علت، از دادههای حیاتی سازمان محافظت خواهد شد.
حجم ترافیک نامحدود
کارکنان تعداد بسیاری از شرکتها برای اجرای وظایفی که بر مسئولیت دارند ناچار به مصرف حجم ترافیک بسیاری می باشند. در این موارد، محدودیت حجم اینترنت علتایجاد اختلال در انجام کارها میشود. این در حالی است که اینترنت سازمانی هیچ محدودیتی در حجم ترافیک ندارد و همه کارکنان میتوانند به حجم ترافیک موردنیاز خودشان برای دانلود و آپلود فایل بهراحتی دسترسی داشته باشند.
مقیاسپذیری بالا
کسبوکارهایی که زیرساختهای مقیاسپذیر دارند، با شدت و سهولت بیشتری میتوانند فرآیند گسترش را طی کنند و مدیریت دقیقتری روی هزینهها خواهند داشت. اینترنت سازمانی یک زیرساخت مقیاسپذیر است که همزمان با گسترش کسبوکار میتوان ظرفیت آن را در مختصرترین زمان افزایش داد.
حمایت۲۴ ساعته
کسبوکارهای کوچک و متوسط طبق معمول دسترسی به نیروی انسانی متخصص به تعداد کافی ندارند، به این علت شرکتهایی را برای دریافت زیرساخت اینترنت سازمانی ترجیح خواهند داد که حمایتتخصصی و دائمی داشته باشند. از طرف دیگر، شرکتهای بزرگ نیز با این که دارای نیروی انسانی متخصص می باشند، برای مطمعن زیاد تر نسبت به پیشگیری از اختلالها و پایداری ۲۴ ساعته زیرساختها، خواهان حمایتدائمی می باشند. در واقع، حمایت۲۴ ساعته کارشناسان فنی از سرویس اینترنت سازمانی، مطمعن مدیران کسبوکارها را به پایداری همیشگی آن جلب میکند.
اینترنت سازمانی چطور راهاندازی میشود؟
اینترنت سازمانی قابلیت اراعه بر بستر رادیو و بستر فیبر نوری را دارد. برای راهاندازی پهنای باند اختصاصی بر بستر رادیو، ابتدا نماینده فنی شرکت اراعهدهنده سرویس به محل کسبوکار شما مراجعه میکند و بعد از امکانسنجی، درمورد امکان اراعه سرویس تصمیمگیری میکند. درصورتی که امکان اراعه سرویس وجود داشته باشد، تجهیزات ملزوم برای پهنای باند اختصاصی در محل شرکت خواستکننده سرویس و در پاپسایت نصب خواهد شد و بعد از تست فنی، تحویل داده خواهند شد. در این مرحله، کسبوکار شما به اینترنت سازمانی متصل شده و با دقت به نظر مدیر فنی یا متخصصان واحد IT، مقدار مشخصی از پهنای باند به هر یک از واحدها و افراد تعلق اشکار میکند.
ازطرفدیگر، اگر یک شرکت بخواهد بستر فیبر نوری را برای پیادهسازی اینترنت سازمانی انتخاب کند، ابتدا عمل های ملزوم برای فیبرکشی توسط شرکت اراعهدهنده سرویس انجام میشود و بعد از تست فنی، اینترنت سازمانی بر بستر فیبر نوری پیادهسازی میشود.
اینترنت سازمانی برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟
همه کسبوکارها در هر اندازه و هر صنعتی که باشند میتوانند از این سرویس بهگفتن اینترنت سازمانی خود منفعت گیری کنند. کسبوکارهای کوچک و متوسط (SME) طبق معمول با افتمنابع انسانی متخصص روبه رو می باشند و به زیرساختهایی تمایل دارند که از حمایتفنی دائمی برخوردارند تا درصورت ابراز هرگونه اختلال بتوانند با پشتیبانی کارشناسان حمایتمشکلات مورد نظر را حل کنند. این چنین، مقیاسپذیری بالا و مناسب بودن قیمت پهنای باند اختصاصی علتمیشود که کسبوکارهای کوچک و متوسط برای گسترش ظرفیت زیرساخت اینترنت با مشکلی روبه رو نشوند.
کسبوکارهای بزرگ نیز دلواپس امنیت داده و پایداری زیرساختها می باشند، چون کوچکترین اختلال در هر یک از آنها، خسارتهای سنگینی را به بار میآورد. علاوهبر این، تعداد زیاد نیروی انسانی این شرکتها جهت میشود که حجم ترافیک مصرفی کارکنان زیاد زیاد باشد و هرگونه محدودیت در حجم ترافیک علتنارضایتی کارکنان و مشتریان شود.
بعد میتوانیم بگوییم که کسبوکارها در هر اندازهای که باشند، میتوانند اینترنت سازمانی را برای بهبود کارکرد خود انتخاب کنند.
راهنمای خرید اینترنت سازمانی برای شرکتها و سازمانها
اکنون شرکتهای بسیاری اراعهدهنده اینترنت سازمانی می باشند، اما برای این که بهترین اراعهدهنده این سرویس را انتخاب کنید، پیشنهاد میکنیم که از معیارهای زیر برای قیاس آنها منفعت گیری کنید:
شدت و پایداری
با اهمیت ترین شاخص برای قیاس شرکتهای اراعهدهنده اینترنت پهنای باند اختصاصی، میانگین شدت و پایداری آنها است. برای مطمعن درمورد کیفیت پهنای باند دریافتی از نظر شدت و پایداری، میتوانید از شرکت اراعهدهنده سرویس اینترنت سازمانی خواست SLA یا همان ضمانت پایداری سرویس داشته باشید.

حمایتفنی
وجود نیروهای متخصص در واحد حمایتبه شما این مطمعن را میدهد که در زمان ابراز اختلال تنها نخواهید ماند و مشکل شما در وقتی مختصر حل خواهد شد. به این علت، حتما تعهدات حمایترا بازدید و فقط درصورتی که انتظارات شما برآورده میشد، سرویس مورد نظر را دریافت کنید. برای مثال، کارشناسان فنی شاتل حمایتدائمی به کاربران اینترنت سازمانی اراعه میکنند و با مانیتورینگ ۲۴ ساعته، از نوسان اینترنت پیشگیری میکنند. شما نیز میتوانید برای او مباحثه با کارشناسان شاتل و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۰۹۹۹ – ۰۲۱ تماس بگیرید.
مقدار پوشش
مناطق تحت پوشش هر شرکت اراعهدهنده سرویس اینترنت، بر پایه تعداد پاپسایتهای آنها اشکار میشود. پاپسایتها مراکزی متعلق به شرکتهای اراعهدهنده اینترنت اختصاصی کسبوکارها می باشند و ماموریت انتقال پهنای باند به کسبوکارهای دریافتکننده سرویس را بر مسئولیت دارند. زیاد بودن تعداد پاپسایتها و پراکندکی آنها در همه مناطق، به مدیران یک کسبوکار مطمعن میدهد که دفاتر و مراکز آنها در هر مکانی که باشند، امکان دریافت بیشترین کیفیت اینترنت سازمانی را بر بستر رادیو خواهند داشت. برای مثال شرکت شاتل بیشترین تعداد پاپسایت را در استانهای گوناگون ایران دارد و به همین علت دارای گستردهترین پوشش جغرافیایی پهنای باند اختصاصی در بین شرکتهای خصوصی اراعهدهنده اینترنت است. برای اطلاعات زیاد تر درمورد اینترنت سازمانی، میتوانید به صفحه اینترنت سازمانی شاتل مراجعه کنید.
سخن پایانی
در این مقاله درمورد انتخاب بهترین اینترنت سازمانی توضیح دادیم و در قسمتهای گوناگون این نوشته درمورد اینترنت سازمانی، مزیتهای آن، شیوه راهاندازی و معیارهای خرید پهنای باند اختصاصی توضیحاتی را برای مدیران کسب و کار، مدیران IT و فعالان این حوزه اراعه کردیم.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]