[ad_1]
به گزارش غروب شهر
سامسونگ اظهار کرده است که برای ۱۹ سال متوالی بزرگترین برند تلویزیون جهان بوده است. این یک دستاورد بزرگ است و مشخص می کند که سامسونگ با وجود رقبای سرسختی همانند LG و Sony و چندین رقیب از چین (همانند Hisense و TCL) چه مقدار بر بازار تلویزیون مسلط است.
به گزارش سایت رسمی سامسونگ و با دقت به دادههای شرکت تحقیقات بازار Omdia، سهم درآمد سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون در سهماهه اول سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۲۹.۳ درصد می بود. به این علت کرهایها فاصله بیشتر از ۱۰ درصدی خود را با نزدیکترین رقیب ها نگه داری کردند. سامسونگ نسبت به سهماهه چهارم ۲۰۲۳، سهم حجمی خود را ۱ درصد بهبود بخشید و اکنون سهم حجمی آن در بازار جهانی تلویزیون ۱۸.۷ درصد است.
در اغاز سال جاری، سامسونگ سال ۲۰۲۴ را عصر تلویزیونهای هوش مصنوعی خبرداد. این شرکت از تلویزیونهای QLED ،Neo QLED و OLED تازه خود در نمایشگاه CES 2024 پرده برداشت و این تلویزیونها اکنون در چندین بازار در سراسر جهان به فروش میرسند. تلویزیونهای Neo QLED و OLED نقدهای زیاد خوبی در سراسر جهان دریافت کردهاند و این شرکت هر سال تلویزیونهای پرچمدار بیشتری به فروش میرساند.
مقدار دقیق سهم سامسونگ در بازار انواع تلویزیونها
این شرکت مستقر در کره جنوبی، نزدیک به ۵۲.۳ درصد از سهم بازار را در قسمت تلویزیونهای پرچمدار (با قیمت بیشتر از ۲۵۰۰ دلار) در اختیار دارد. در بازار تلویزیونهای همهمنظوره (بالای ۱۵۰۰ دلار)، سهم سامسونگ از بازار ۵۵.۲ درصد است. در بازار تلویزیونهای بزرگ، سهم بازار این شرکت به ۲۹.۶ درصد رسیده است که آن را در رتبه اول این دسته قرار میدهد. در بازار تلویزیونهای ۸۰ اینچی یا بزرگتر، سهم بازار غول کرهای به ۳۴.۴ درصد رسیده است.
سامسونگ اولین تلویزیون QD-OLED خود را در سال ۲۰۲۲ اراعه کرد. از آن زمان تا بحال، این شرکت بیشتر از ۱.۶ میلیون تلویزیون OLED به فروش رسانده است که بیشتر از ۲۷ درصد از کل فروش تلویزیونهای OLED در سطح جهان را شامل میشود.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع