[ad_1]
غروب شهر
به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عیناللهی، در اجلاس مدیران روابط عمومی وزارت بهداشت، با اصرار بر اهمیت نوشته آموزش سلامت در جامعه و ترقی سواد سلامت مردم، خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در دانشگاهها و سازمانها اهمیت بسیاری دارد و یکی از شاخصهای برسی رئیس دانشگاهها، کارکرد روابط عمومیها است.
وی، مخاطب شناسی را از دیگر ویژگیهای مهم روابط عمومی گفت و با گفتن این که وزارت بهداشت به تناسب عمل های و عملکردهایش به جامعه شناسانده نشده است، خطاب به مدیران روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومیها با مسئولیت پذیری زیاد تر، شجاعت، بصیرت و دانش کافی، در این مسیر حرکت کنند.
وزیر بهداشت در ادامه با گفتن این که روابط عمومی یک کار علمی و تخصصی است و مدیران روابط عمومی باید خود را در این عرصه تحکیم و به زور کنند، افزود: کلاسهای آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی باید به طور مداوم برگزار شود تا کارشناسان روابط عمومی بر حوزه خود تسلط کافی داشته باشند.
وی با گفتن این که عمل های حوزه سلامت در دولت سیزدهم درخشان و ارزنده بوده است، در ادامه گفت: راه اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در طول دو سال و اندی، کار کوچکی نبوده است و مردم باید از این پیشرفتها مطلع شوند. تا آخر دولت نیز ۱۵ هزار تخت دیگر راه اندازی میشود، به این علت انعکاس عمل های مثبت تبدیل امیدآفرینی در جامعه میشود.
وزیر بهداشت با اصرار بر الزام مدیریت اطلاعات، او گفت: اطلاعات باید به روز به روابط عمومیها برسد، چون بعضی اوقات اوقات اخبار کذب و شایعه قبل از روابط عمومی در فضای مجازی انتشار شده و جهت تشویش اذهان عمومی میشود.
وی با گفتن این که روابط عمومی بازوی اجرایی سازمان است، خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی از توانمندیهای یک روابط عمومی موفق است. عمل های مثبت هر سازمانی با یک مرتبه گفتن کردن به خوبی معارفه نمیشود و نیاز است که عملکردهای مثبت و راهگشا، چندین دفعه و چندین دفعه تکرار شوند تا مردم آنها را بشنوند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: افراد شاغل در روابط عمومی باید الگوی سازمان باشند و ملزوم است بانک اطلاعاتی در روابط عمومی سازمان تهیه شود. این چنین نظرسنجی یکی از پایههای زیاد مهم روابط عمومی است.
وی بر تحکیم ربط روابط عمومی دانشگاهها و سازمانهای تابعه وزارت بهداشت با سازمانها و دستگاههای خارج از حوزه سلامت اصرار و همین طور گفت: ۲۵ درصد از مسائل حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن مربوط به حوزههای خارج از وزارتخانه است به این علت الزام دارد که ارتباطات بین بخشی و فرابخشی نیز تحکیم شود.
عین اللهی، با اصرار بر اهمیت تبیین و روشنگری در حوزه روابط عمومی، او گفت: تشکیل حس ضمانت سازمانی در کارکنان، تشکیل دسترسی به اطلاعات و تحکیم ربط با رسانهها و مطبوعات، از دیگر ویژگیهای روابط عمومی موفق است.
وزیر بهداشت در آخر افزود: امسال دو پویش ملی سلامت کودکان و بیماری سرطان را اجرا می کنیم و ملزوم است واحدهای روابط عمومی در دانشگاهها و سازمانهای تابعه، همکاری و هماهنگی خود را با روابط عمومی ستاد بیشتر از پیش تحکیم کنند تا همانند پویش سنجش فشارخون و دیابت، کارنامه فوق الاده از حوزه سلامت به جا گذاشته شود.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع