[ad_1]
به گزارش غروب شهر
خودروسازان راین بعد از چندسال غیبت در بازار ماشین، سال قبل با یک مدل هاچبک کراس به نام راین R3 بار دیگر به روال تشکیل برگشت. این ماشین در واقع محصولی از برند چانگان می بود که با نام مهم چانگان CX20 شناخته میشود. با این حال به نظر میرسد که خودروسازان راین بازهم در اراعه محصول به بازار ناموفق بوده است.
بر پایه آمار اراعه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازان راین در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۳ دستگاه راین R3 به وجود اورده است. این اتفاق در حالی رخ میدهد که طی سال ۱۴۰۱، ۱۳۸ دستگاه از این ماشین به تشکیل رسیده می بود. به این علت تشکیل راین آر ۳ در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی ۸۳ درصدی روبه رو شده است. به عبارتی میتوان او گفت که تشکیل راین R3 و اراعه آن به بازار متوقف شده است.
دلایل ناکامی راین R3 در بازار ایران چه می باشند؟
شرکت خودروسازان راین ربط چندان قدرتمندی با رسانهها ندارد، به این علت ما خبری از برنامههای آتی این شرکت نداریم. یقیناً سابقه ناموفق خودروسازان راین در اراعه خودروهای مونتاژی، ناکامی راین R3 را در بازار ایران محتمل میکرد. خودروسازان راین از میانه دهه ۱۳۹۰ تا بحال چند محصول به بازار اراعه کرده است که همه آنها با ناکامی روبه رو می باشند. گریت وال وولکس C30 و ولا V5 که سپس به راین V5 تحول نام داد، از جمله محصولات ناکامی خورده این شرکت طی سالیان تازه به شمار میآیند.
راین R3 یک هاچبک کراس است که رقبای قدرتمندی در بازار ایران دارد. امویام X22 پرو و امویام X33 کراس از مدیران ماشین به همراه جک S3 از کرمانموتور، رقبای جدی این ماشین در بازار ایران به حساب میآیند. رقبای راین آر ۳ نسبت به این ماشین قوای فنی بهتری دارند و از نظر طراحی ظاهری نیز میتوانند محصول خودروسازان راین را به چالش بکشند. علاوه برآن، این شرکت بخشنامههای فروش چندانی را انتشار نکرده است. مواردی که اکنون به آنها اشاره کردیم، دلایل عدم دقت مشتریان ایرانی به راین آر ۳ می باشند. این چنین به نظر میرسد مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز از چین و مونتاژ این ماشین در داخل سرزمین وجود داشته است.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع