[ad_1]
به گزارش غروب شهر
اگر برای تفریح در تورهای کویرنوردی شرکت کرده باشید، حتماً نسخههای مختلفی از نیسان رونیز را در مناطق کویری سرزمین دیدهاید. این خودروی آفرودی که طی دهه ۱۳۸۰ خورشیدی در ایران مونتاژ میشد، یکی از محبوبترین گزینههای آفرودسواران در ایران است. بااینحال، بهنظر میرسد که علاوه بر ایرانیها، آمریکاییها نیز به این ماشین علاقه شدیدی دارند.
بد نیست در این نوشته نیز اشاره کنیم که نیسان رونیز در نقاط گوناگون جهان، نامهای متغیری دارد. به گفتن مثال، آسیاییها آن را با نام نیسان پالادین میشناسند، درحالیکه این ماشین در آمریکای شمالی با نام نیسان اکسترا اراعه شده است.
نیسان رونیز تنها در یک نسل به بازارهای جهانی اراعه شد. این ماشین در ایران نیز از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ توسط پارس ماشین به تشکیل میرسید. بااینحال، آمریکاییها زمانزمان بیشتری از نیسان اکسترا منفعت بردند. تشکیل نیسان اکسترا در نسخههای عادی و فیسلیفت تا سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴ خورشیدی) ادامه یافت. بااینحال محبوبیت شاسیبلندهای آفرودی در جهان، نیسان را به فکر اراعه نسل دوم رونیز انداخته است.
احیای نیسان رونیز در آمریکا
«پونز پاندیکوتیرا»، معاون ارشد و مدیر ارشد برنامهریزی نیسان در آمریکا، اخیراً در جریان یک مصاحبه خبری به احیای نیسان اکسترا اشاره کرد. او در مصاحبه با خبرگزاری اتوبلاگ او گفت تیم گسترش نیسان بهصورت فعالانه درحال بازدید امکان اراعه نیسان اکسترای تازه است. تفاوت مهم نیسان اکسترا با خودرویی همچون نیسان پث فایندر، مقرونبهصرفه بودن آن برای مشتریان است. به حرف های پاندیکوتیرا، اقتصادیبودن یکی از معیارهای مهم گسترش نسل تازه نیسان اکسترا بهحساب میآید.

نیسان اکسترا یا همان رونیز در بازار آمریکا نیز همانند بازار ایران، زیاد محبوب است. اکنون آخرین نسخههای تولیدی نیسان اکسترا با مدل ۲۰۱۵ به قیمت تقریبی ۲۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. یقیناً اکسترای آمریکایی نسبت به رونیز ایرانی موتور نیرومندتری دارد. این ماشین با پیشرانه چهارلیتری V6 به دست مشتریان آمریکایی رسید که ۲۶۱ اسببخار قوت و ۳۸۱ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکرد. گیربکسهای پنجسرعته اتوماتیک یا ششسرعته دستی نیز ماموریت انتقال قوت را در نیسان اکسترا بر مسئولیت داشتند. مشتریان میتوانستند رونیز آمریکایی را در تیپهای دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل عقب خریداری کنند.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع