[ad_1]
به گزارش غروب شهر
در سال ۲۰۲۳ میلادی، یوتوب امکان کسب درآمد از طریق ویدیوهای مختصر یا Shorts را برای تولیدکنندگان محتوا فعال کرد. اکنون تعداد فزایندهای از تولیدکنندگان محتوا، با ساخت و بهاشتراکگذاری ویدیوهای مختصر، کسب درآمد میکنند. یوتوب روز پنجشنبه خبرداد که از هر ۴ کاربری که در این پلتفرم محتوای ویدیویی بهاشتراک میگذارد، ۱ نفر از راه ویدیوهای مختصر درآمد کسب میکند. با دقت به وجود بیشتر از ۳ میلیون تولیدکننده محتوا در برنامه اشتراکگذاری تبلیغات یوتیوب، این تعداد درمجموع به ۷۵۰,۰۰۰ سازنده برای ویدیوهای مختصر میرسد.
این شرکت اظهار نمیکند که بهطور خاص چه مقدار به این کاربران پرداخت کرده است. یوتوب درمجموع طی سه سال قبل ۷۰ میلیارد دلار به خالقان محتوای ویدیویی پرداخت کرده است که عمده آن به محتوای طویل تعلق دارد.
بهنظر میرسد در آینده محبوبیت ویدیوهای مختصر در یوتیوب زیاد تر شود. کیمبرلی تیلور، سخنگوی یوتیوب، میگوید که تعداد این نوع ویدیوهای نسبت به سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است. این ویژگی اکنون بهطور میانگین بیشتر از ۷۰ میلیارد بازدید روزانه در ماه دارد. امکان ساخت ویدیوهای مختصر اولینبار در سال ۲۰۲۰ برای این پلتفرم فراهم شد و در سال ۲۰۲۳، این پلتفرم تصمیم گرفت به تولیدکنندگان این نوع محتوا مبالغی بر پایه بازدید بپردازد.
رقابت یوتیوب با تیکتاک در عرصه ویدیوهای مختصر
با وجود مشکلاتی که شبکه اجتماعی تیکتاک در آمریکا دچار آن است، تا این مدت یوتوب نتوانسته رقیبی جدی برای تیکتاک درزمینه محتوای ویدیویی مختصر باشد. یقیناً اگر این مشکل برای تیکتاک در آینده پابرجا بماند، به گمان زیادً کاربران بیشتری از آمریکا در یوتوب فعالیت خواهند کرد.
اکنون آینده TikTok در ایالاتمتحده نامشخص است، چون لایحه ممنوعیت این پلتفرم یا فروش اجباری آن به یک شرکت غیرچینی، بهقوت خود در سنا وجود دارد.
یقیناً یوتوب نیز انگارً با مشکلاتی دستوپنجه نرم میکند؛ اخیراً شهردار نیویورک از این پلتفرم و شبکههای اجتماعی دیگر بهعلت صدمه به سلامت روان جوانان، شکایت کرد.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع