یوروانکپ به جنگ نمایشگرهای بزرگ خودروها می‌رود!_غروب شهر

[ad_1]
به گزارش غروب شهر

منفعت گیری از نمایشگرهای بزرگ در خودروها روزبه‌روز گسترش می‌یابد. این روزها تعداد بسیاری از خودروهای چینی فاقد دکمه‌های فیزیکی می باشند و به‌جای آن‌ از نمایشگرهای لمسی گوناگون منفعت گیری می‌کنند. حتی خودروسازان اروپایی نیز علاقه خود را به جایگزینی نمایشگرهای بزرگ با دکمه‌های فیزیکی نشان داده‌اند. مؤسسه ایمنی یوروانکپ اکنون به این نوشته عکس العمل نشان داده است. این مؤسسه از خودروسازان خواسته که به‌هیچ‌گفتن کنترلرهای فیزیکی را با نمایشگرهای بزرگ جانشین نکنند.

مؤسسه ایمنی یوروانکپ از ژانویه ۲۰۲۶، قوانین ایمنی جدیدی را برای خودروها اجرایی خواهد کرد. بر پایه قوانین تازه این مؤسسه، امتیاز ایمنی خودروهایی که فاقد کنترلرهای فیزیکی باشند، کسر خواهد شد. مطابق قوانین تازه، کنترلرهای چراغ‌های راهنما، چراغ‌های خطر، بوق، برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو و تماس اضطراری باید از نوع فیزیکی باشند. (دکمه تماس اضطراری هنگامی که ماشین به‌شدت تصادف می‌کند، بدون دخالت راننده با شماره‌های اضطراری محلی تماس می‌گیرد.)

هیوندای، تویوتا و اشکودا از قوانین تازه یوروانکپ حمایتمی‌کنند

تحول قوانین یوروانکپ و حمایتاز کنترلرهای فیزیکی، مورد حمایتبرخی خودروسازان واقع شده است. به‌طور مثال، هیوندای از این رویه حمایتمی‌کند؛ چرا که دکمه‌های فیزیکی را در داشبورد خودروهایش لحاظ کرده است. تویوتا و اشکودا نیز به قراردادن دکمه‌های فیزیکی برای کنترلرهای مهم شهرت دارند و از تحول قوانین ایمنی تازه خرسند خواهند می بود. یقیناً قوانین تازه یوروانکپ نمی‌تواند همه خودروسازان را ملزم به منفعت گیری از کنترلرهای فیزیکی کند، اما از آنجایی که امتیاز ایمنی این مؤسسه برای خودروسازان مهم است، شرکت‌های خودروسازی همه تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا محصولات آن‌ها پنج ستاره ایمنی را کسب کنند.

«متیو اوری»، مدیر گسترش استراتژیک یوروانکپ، در رابطه تصمیم تازه مؤسسه ایمنی اروپایی این‌این چنین می‌گوید: «منفعت گیری بیش‌ازحد از صفحه‌نمایش‌های لمسی یک مشکل در سطح صنعت است. تقریباً هر خودروساز کلیدهای کنترل را به صفحه‌نمایش لمسی مرکزی منتقل می‌کند و رانندگان را ملزم می‌کند که چشمان خود را از جاده بردارند. این کار خطر تصادفات بر تاثییر حواس‌پرتی را افزایش می‌دهد. قوانین تازه یوروانکپ تولیدکنندگان را تشویق می‌کند که از کنترل‌های فیزیکی مجزا برای عملکردهای اساسی به روشای بصری منفعت گیری کنند. منفعت گیری از کنترلرهای فیزیکی زمان دوری چشمان راننده از جاده را محدود می‌کند و درنتیجه رانندگی ایمن‌تر را ترویج می‌دهد.»

دسته بندی مطالب
غروب شهر

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اقتصادی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت غروب شهر دنبال کنید.

اخبار فرهنگی

اخبار کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع