[ad_1]
به گزارش غروب شهر
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، علیرضا کاظمی با گفتن این که عدل تنها در ساخت مدرسه خلاصه نمیشود، او گفت:عدل آموزشی به معنی دسترسی همگان به نیروی انسانی متخصص، تجهیزات آموزشی، امکانات ورزشی، فضاهای پرورشی و شرایط بهداشتی مناسب است که خوشبختانه به برکت وجود رئیسجمهور دکتر پزشکیان یک جنبش بزرگ در سرزمین برای گسترش زیرساختهای آموزشی و عدل آموزشی رقم خورده است که آثار آن در سالهای آینده زیاد تر نمایان خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش به شراکت گسترده نهادها و شرکتهای بزرگ در ساخت و تجهیز مدارس اشاره کرد و افزود:امروز ما ناظر عمل های بزرگی هستیم. از امضای تفاهمنامه با هلدینگ خلیج فارس برای تعلق ۱.۵ همت برای مدرسهسازی گرفته تا فراهم منبع های از وزارت اقتصاد برای ساخت هزار کلاس در سواحل مکران. این چنین دو مدرسه زیاد تجهیزدر شهریار توسط معاونت علمی و فناوری ساخته شده که یکی از آنها آماده منفعتبرداری است. سپاه پاسداران ساخت ۷ هزار مدرسه را در دستور کار دارد.
وی در ادامه با خطاب به معاونان پرورش بدنی او گفت: سهم شما از ترقی کیفیت و گسترش عدل آموزشی تقریباً صفر است. این یعنی مطالبهگری در استانها انجام نشده است. شما باید با جدیت کنار مدیران کل نوسازی مدارس و مدیران آموزش و پرورش بنشینید و نیازهای پرورش بدنی را مطالبه کنید. سالن، استخر، زمین چمن؛ اینها باید از سوی شما خواسته شود. آقای جعفری و همکارانشان با تلاش خودشان ۲۸۰۰ فضای ورزشی را مدیریت میکنند، اما ما ۱۲۰ هزار مدرسه داریم. نیاز ما زیاد زیاد تر از این است.
کاظمی با اشاره به راهبرد دوم یعنی ترقی کیفیت آموزشی او گفت:هنگامی از کیفیت سخن بگویید میکنیم، منظورمان فقط ساخت مدرسه نیست. ما معتقدیم اگر سه یا چهار مولفه کلیدی را بهدرستی مدیریت کنیم، کیفیت آموزشی بهطور جدی ارتقا خواهد یافت. یکی از این مولفهها آموزش معلم و مربی است. در همین جهت آموزش معلمان در سراسر سرزمین را اغاز کردهایم.
او گفت:پرورش بدنی یکی از راهبردیترین و اساسیترین حوزههای آموزش و پرورش است، چرا که ورزش جذابیت ذاتی دارد. همه دانشآموز، معلم، خانواده، زن، مرد، پیر، جوان به ورزش علاقه دارند. این یعنی شما نیمی از مسیر را طی کردهاید. شما نیاز به تبلیغ ندارید؛ کافی است یک سوت بزنید، دانشآموزان خودشان داخل میدان خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش پافشاری کرد:همه تواناییهایی که انسان در زندگی به آن نیاز دارد، در فعالیتهای پرورش بدنی شکل میگیرد که این تواناییها از جمله ایثار، همکاری، مسئولیتپذیری، تلاش، ربط اجتماعی و از خودگذشتگی است.
وی با اشاره به این که حتی حوزه بهداشت پایهای برای رشد انسان است، گفت: بهداشت، پایهی یادگیری است. اگر یک دانشآموز نتواند در مدرسه از سرویس بهداشتی مناسب منفعت گیری کند، ذهنش دچار خواهد می بود و دیگر به آموزش توجهی نخواهد کرد.
کاظمی خاطرنشان کرد: سلامت جسم و روان دانشآموز باید برتری باشد. در هر مدرسه، باید یک مواظب سلامت یا رابط سلامت و در هر کلاس، یک سفیر سلامت وجود داشته باشد. ما میتوانیم از خود دانشآموزان در این مسیر پشتیبانی بگیریم. مربی فعال آن فردی است که بهجای وجود در اتاق کار، در کنار دانش آموزان و در فضای مجازی، در حال تشکیل محتوا، آموزش و پیگیری حالت سلامت دانشآموزان است. این مربی برای آموزش و پرورش مورد قیمت است.
کاظمی او گفت: اگر بخواهیم پیروزی یک مربی پرورش بدنی را بسنجیم، باید ببینیم چه درصدی از دانشآموزان تحت پوشش او در کلاسها تحرک دارند، در ورزش صبحگاهی شرکت میکنند و در زنگ تفریح به بازی و نرمش میپردازند. اینها شاخصهای مهمی برای کیفیت فعالیتهای پرورش بدنی در مدارس است.
او همین طور گفت: در این گردهمایی باید به این سوال مهم جواب دهیم که چطور میتوانیم کیفیت نظام آموزش و پرورش را با ترقی کیفیت حوزه پرورش بدنی و سلامت افزایش دهیم؟ چطور ضریب پوشش فعالیتهای پرورش بدنی را در مدارس ارتقا دهیم؟ متأسفانه اگر تمرکز ما زیاد تر روی همایشها و نمایشهای ملی و استانی باشد، نمره ما صفر خواهد می بود چرا که پیروزی واقعی در فعالیتهای روزمره و جاری مدارس رقم میخورد.
انتهای مطلب /
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع