[ad_1]
به گزارش غروب شهر
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبر رسانی دولت، فاطمه مهاجرانی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: روابط عمومی ها بلندگو نیستند، کار اولیه روابط عمومیها خبر رسانی و کار میانی آنها اقناع است و برای این اقناع سازی روابط عمومی ها باید از ابتدا با او گفت و گو و نوشته همراه باشند.
وی با اصرار بر این که روابط عمومی امری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها جارچیهای قدیم نیستند که فقط بگویند چه فردی چه کاری را انجام داد. روابط عمومیها تشکیل شدند تا سازمان ها را اجتماعی کنند و امر اجتماعی حتما نیاز به فهمیدن مختصات اجتماع دارد.
سخنگوی دولت در ادامه گفت: چرا علیرغم زحمات کشیده شده در طول چندین دهه، باز هم هنگامی با مردم سخن بگویید کنیم فهمید میشویم آن حس و فهمیدن ملزوم در خصوص عمل های رخ داده وجود ندارد؟، آیا روابط عمومی ها کم کار کردند؟ الحق خیر. بعد چرا این کار محقق نشده است؟ چون بدون فهمیدن امر اجتماعی در صدد بودیم که امر اجتماعی را محقق کنیم. تحقق امر اجتماعی ابتدا نیاز به فهمیدن امر اجتماعی دارد. هر فردی آن درود عاقبت کار که کشت. ما همان چیزی را برداشت میکنیم که کاشتیم. اگر از ابتدا امر اجتماعی از اجتماع برداشت شود و این محصول را به اجتماع برگردانیم؛ این کار رخ میدهد.
مهاجرانی با گفتن این که هنگامی فهمیدن درست درمورد امر اجتماعی نداریم اشکار است عمل های ما در حوزه اجتماعی تاثییر نمیکند، تصریح کرد: هنگامی راهبرد، استراتژی و چرایی انجام کار را فهمیدن و تبیین نمیکنیم چطور انتظار داریم روابط عمومیها در تبیین عمل های شاهکار کنند؟ او که اعجاز ندارد نهایتا میتواند به اندازه ابزار و افراد اقداماتی را انجام دهد؛ به این علت اگر بنا است سیاست روابط عمومی در وزارتخانه مهم صنعت، معدن و تجارت عوض شود، ابتدا باید درمورد چرایی این کار و این تحول و سپس روی چگونگی آن سخن بگویید کرد.
وی با یادآوری این که فهمیدن اجتماعی درمورد کارکرد درست سازمان علتمیشود سازمانها در دل مردم جا باز کنند و این مهم از طریق روابط عمومیها محقق میشود، اظهار کرد: همسو بودن و دخیل بودن روابط عمومی در موضوعات سازمان زیاد مهم است. از ابتدا روابط عمومی باید به مثابه یک نهاد اجتماعی باشد و با کارکرد اجتماعی خود عمل کند. روابط عمومی باید فراتر از کارمند باشد.
مهاجرانی با مطرح این سوال که آیا به قدر کافی روابط عمومی موثر داشته ایم؟ افزود: نباید با رویکرد جاری به نوعی بار بیشتر از حد روی سر روابط عمومی بار کنیم. رویکرد نوین در حوزه روابط عمومی این است که اگر میخواهیم طرحی نو دراندازیم، باید رویکرد خود را عوض کنیم. اگر میخواهیم انتظار از روابط عمومی را متفاوت کنیم باید از ابتدا چشم انداز را متفاوت کنیم و نقش روابط عمومی را متفاوت ببینیم. اصولا تغییرات همیشه مشکل است. رویکرد نوین برای روابط عمومی نیازمند ابزار نوین است.
در قسمت دیگر این برنامه، فاطمه زارعان مدیر مرکز ارتباطات و خبر رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عمل سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای تبدیل کردن دفتر روابط عمومی این وزارتخانه به مرکز ارتباطات و خبر رسانی وزارت صمت، اظهارکرد: امروزه روابط عمومی به مرکز راهبرد اطلاعات تبدیل شده است.
وی با اصرار بر اهمیت قرار دادن پیوست رسانهای برای همه فعالیتهای وزارتخانه افزود: تا پیش از این سیاست واحدی در خصوص روابط عمومی نداشتیم. اکنون راه اندازی یک شبکه خبر رسانی که همه افراد در آن به طور مویرگی حاضر باشند و اطلاعلت از مرز به مرکز رد و بدل شود؛ الزام دارد.
زارعان در ادامه گفت: تشکیل محتوا در این زمان دیگر به تشکیل یک خبر و گزارش معطوف نمیشود بلکه باید در قالب های گوناگون برای مخاطبین گوناگون این محتوا را تشکیل کرد. در راستای تشکیل محتوای خوب، او گفت و گو آموزش جزء برنامه های ما است و بدین منظور چهار دوره ملی برای روابط عمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفتیم.
مدیر مرکز ارتباطات و خبر رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نبوده است یک بانک اطلاعاتی درمورد نیروی انسانی وزارت صمت را یکی از ایرادات حاضر گفتن و خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در جمع تصریح کرد: در مستند سازی و آرشیوسازی عیب داریم. باید زیرساخت و ساختار را درست کنیم. برنامه ارتباطی و رسانه ای سال ۱۴۰۴ خود را تنظیم کنید و برایمان بفرستید. روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت میتواند هاب (قطب) تشکیل محتوا در موضوعات ذی ربط خود در سرزمین باشد. فراموش نکنیم که تشکیل محتوا باید در راستای مطمعن سازی پایدار شکل گیرد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع