[ad_1]
به گزارش غروب شهر
مهدی دادفر دبیر اسبق انجمن واردکنندگان ماشین در او گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص عمل تازه دولت در ابلاغ قانون ازاد سازی واردات ماشین دست دوم اظهار داشت: امروز مافیای ماشین به سختی در تلاش است تا عمل صحیح دولت در آزاد سازی واردات ماشین کار کرده را به بهانههای گوناگون زیر سوال ببرد، ماموریت رسانهها این است که در این برهه حساس با خبر رسانی درست و نشان دادن مزایا و دستاوردهای این مطرح روبه رو این مافیا که خون مردم را در شیشه کرده اند و به طور غیر مستقیم مسئول جان هزاران نفر از هموطنان می باشند بایستد.
او همین طور گفت: این افراد تلاش دارند با بهانه خروج ارز این عمل را زیر سوال ببرند در صورتیکه همین الان که واردات نداریم ۸ میلیارد دلار بابت ماشین ارز از بین المال پرداخت میشود اکنون در این مطرح هیچ پولی از بیت المال داده نمیشود و پول مردم است که صرف واردات خواهد شد. در زمانیکه همتی رئیس بانک مرکزی می بود اظهار شد که بیشتر از ۷ میلیارد دلار ارز در خانههای مردم وجود دارد که الان به طور حتم این عدد زیاد تر شده است.
دادفر افزود: ما ۷ میلیون ایرانی خارج از سرزمین داریم که اگر همه آنها بخواهند ۲۰ هزار دلار ارز بگیرند نهایت میشود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار این اوج واردات ما است یک میلیارد کجا ۸ میلیارد کجا.
دادفر با تشریح دستاوردهای اجرای این مطرح که هزینه آن در بیشترین حالت یک هشتم مقدار ارز تخصیص یافته جاری به صنایع خودروسازی است فرمود: در مرحله اول حالت بازار سرو سامان میگیرد و این صف ثبت نام از بین میرود. دیگر مردم برای خودرویی که قیمت ان در ثبت نام ۲ میلیارد است و در بازار ۵ میلیارد در صف نمیهمانند. چون خود فرد میتواند یک مدل پایینتر را راحت و به قیمت مناسلب داخل کند. از نظر ذهنی کالا در دسترس است. ماشین از کالای اندوختهای خارج میشود و بازار احتکار سوداگری جمع میشود و دیگر فردی نمیرود ۱۰ ماشین بگیرد تا سال سپس گرانتر بفروشد.

دادفر در خصوص ابهام برخی افراد در خصوص مشکلات و نبوده است خدمات بعد از فروش او گفت: از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۴۰۱، ۸۰۰ هزار ماشین سوار داخل شده است الان خدمات این ماشینها را نمایندگیها خواهند داد؟ ایا مالکان این ماشینها فقط به نمایندگیها میروال؟ چرا به شعور و تعقل مردم توهین میکنند و فکر میکنند مردم قوت فهمیدن و فهمیدن ندارند و این اقایان باید برای انها تصمیم گیری کنند. فردی که ماشین میخواهد داخل کند میرود سراغ خودوریی که قطعات و خدمات آن در سرزمین حاضر باشد ملزوم است اینجا من این مسئله را تصریح کنم که ماده ۴ قانون حمایتاز مصرف کننده توسط یک حلقه آلوده و به شدت کثیف گنجانده شد که فقط به فکر منافع شخصی و درامد میلیاردی خود بودند.
او گفت: خدمات بعد از فروش یعنی اگر من یک ماشین بنز یا بی ام دبلیو خریدم همان خدمات و کیفیتی که در آلمان به مالک همچین خودرویی خواهند داد در اینجا هم به من بدهند. اگر زیر ۱۰ هزار کیلومتر موتور شاتون زد نمایندگی یک ماشین صفر به من بدهد. بعد از انقلاب ما هیچ نمایندگی رسمی از خودروسازیهای خارج از سرزمین نداشتیم اگر بنز نمایندگی داشت فکر میکنید اجازه میداد هر تعمیرگاه یا گاراژی در تابلو خود آرم بنز بگذارد؟ بعد بهتر است به زور ادای سرزمینهای گسترش یافته را در نیاوریم آنهایی که این سخن بگوییدها را نقل میکنند افرادی که اصرار به وجود نمایندگی و خدمات بعد از فروش دارند افرادی می باشند که به جستوجو سوداگری و پولهای باد آورده می باشند.

وی در آخر تصریح کرد: در بودجه سال قبل ۸ میلیارد دلار به خودروسازی ارز دولتی داده شده و نتیجه ان سوداگری ماشین، تصادفات جاده ای، افزایش مصرف سوخت، صف ثبت نام ماشین و نارضایتی مردم بوده اکنون تصمیم گرفته شده کمتر از نصف این مبلغ از جیب مردم صرف واردات ماشین دست دوم شود و رفاه و ضایت مردم برآورده شود به طور قاطق هر فردی که با این مطرح مخالفت کند یا، اما اگر در آن بیاورد به جستوجو ضربه زدن به مردم و تشکیل نارضایتی در سطح عمومی است، چون همه راهها رفته شده و همه میدانند تنها راه درست شدن حالت ماشین در سرزمین واردات ماشین دست دوم برای عموم مردم است همانطوری که دولت اخیرا اظهار کرده است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع