بازدید خطرات آرسنیک در برنج/ حالت مقدار سمی بودن – غروب شهر


غروب شهر

به نقل از خبرگزاری مهر، سمیرا ربیعی، آلودگی با فلزات سنگین را یکی از موارد آلودگی‌های محیطی برنج برشمرد و او گفت: آلودگی آب و خاک و این چنین نزدیک بودن مزارع برنج به مراکز صنعتی و فاضلاب‌های وابسته در تجمع این آلودگی در برنج مؤثر می باشند.

وی، آلودگی با آرسنیک را یکی از آلودگی‌های شایع در برنج گفت و افزود: آرسنیک یکی از سمی‌ترین عناصر جهان و به طور جدی کشنده است.

ربیعی یادآور شد: آرسنیک در اکثر مواد غذایی به مقدار زیاد اندک یافت می‌شود اما مقدار آن در حدی نیست که تهدیدی برای سلامتی محسوب شود.

وی با اشاره به این که برنج بیشتر از هر ماده فرد دیگر توانایی ذخیره آرسنیک را دارد، خاطرنشان کرد: نگرانی تعداد بسیاری در خصوص آلودگی برنج با آرسنیک وجود دارد.

ادامه مطلب
دلواپس خروج کادر درمان از سرزمین هستیم/ انتقاد از وزارت بهداشت - غروب شهر
آخرین مطالب

به حرف های این استادیار دانشکده علوم تغذیه، تاثییر سمی آرسنیک ۱۰۰ هزار برابر سیانور است و این در حالی است که آرسنیک و همه ترکیبات آن، به گفتن آفت‌کش منفعت گیری خواهد شد.

ربیعی، با اهمیت ترین عوارض مسمومیت با آرسنیک را شامل مختل شدن کارکرد سیستم گوارشی، صدمه جدی به کبد، سرطان پوست و در نهایت تشکیل شوک و مرگ برشمرد.

به حرف های این دکترای علوم تغذیه، هرچند مقدار آرسنیک در برنج‌های وارداتی بیشتر از برنج‌های ایرانی است، ولی این نوشته به این معنی نیست که برنج‌های ایرانی فاقد آرسنیک می باشند.

ادامه مطلب
تعلق ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج - غروب شهر

دسته بندی مطالب
غروب شهر

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت غروب شهر دنبال کنید.

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار کسب وکار

اخبار فناوری