[ad_1]
به گزارش غروب شهر
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مسعود دهنمکی کارگردان و تهیهکننده مجموعه «رستگاری» با وجود در شبکه خبر اظهار کرد: در این مجموعه او گفت و گو برزخ و قصه روحهایی که در کما می باشند، روایت میشود؛ این قصهها مبتنی بر روایات منبع های شیعی است؛ در این روایات اشاره شده که چه سرنوشتی در انتظار ارواح است.
او گفت: در سریال «رستگاری» از تخیل کمتر منفعت گیری شد؛ روایت این تاثییر درمورد حق الناس و هراس از آن است. برخی احتمالا نقد کنند خداوند مهربان است اما باید بدانیم در او گفت و گو حق الناس، خدای متعال قاطع و حتی ترسناک است. این حق الناس گریبانگیر آدم است و در حرکت انسان تاثییر دارد.کارگردان سریال «رستگاری» درمورد تشکیل این نوع آثار او گفت: در فیلم «رسوایی ۲» و حتی «رسوایی یک»، یا مجموعه «دادستان»، که داستان پلیسی است توانایی ساخت آثار جدی و همانند به «رستگاری» را داشتم؛ هرچند که روحیات من با فیلمهای کمدی منطبقتر است. برای من محتوا مهم است پایبند به یک گونه خاص نیستم.
ده نمکی در جواب به این سوال چرا کارهایی که کار میکنید انقدر پربازیگر است افزود: قسمت از جذابیت کار بازیگر است؛ علاوه بر متن، برتری مهم بازیگر است. یکی از ضلع های موفق کار، بازیگران آن است.
او همین طور گفت: در کارهای من حتی نقشهای کوچک هم تلاش میکنم از بازیگران توانمند منفعت گیری کنم.این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: وجود چهرهها به جذابیت قصه پشتیبانی میکند. در کنار ستارههایی همانند محمود پاک نیت و بازیگرهای دیگر، از بازیگرهای تازه هم منفعت گیری کردم که نقشهای مکمل مهمی دارند و اینها به سینما و تلویزیون معارفه شدند که برخی از آنها هم خوب درخشیدند.
ده نمکی درمورد نمودهای اختصاصی مجموعه «رستگاری» هم او گفت: یک گروهی می بود که قبلا در فیلم سینمایی «رسوایی ۲» با آنان کار کرده بودم. ساخت زلزله تهران با آن عظمت برای اولین با نمود های اختصاصی توسط گروه آقای امامی به عکس کشیده شد.
این گروه چنان کارشان موفق می بود که اکنون برای برخی از کشورهای خارجی کار می کنند. او گفت: منفعت گیری از تکنیک های تازه در این مجموعه برای اولین بار چه در سینما و چه تلویزیون در مجموعه «رستگاری» اتفاق افتاد. در قبل چه در سینما و چه در تلویزیون، روح ها همیشه معمولی و به طور لباس سفید به عکس کشیده می شد اما در این مجموعه از تکنیک های تازه منفعت گیری کردیم و به نظرم «رستگاری» فتح بابی برای ساخت مجموعه های ماورایی با این تکنیک خواهد می بود.
وی درمورد موسیقی تاثییر هم افزود: موسیقی تاثییر باید در خدمت محتوا باشد، آهنگسازی این کار را بهنام ابطحی انجام داد، افکتهایی که برای لحظات ترسناک به کار رفته شده همه زحمات گروه موسیقی می بود و در کل باید او گفت این تاثییر با همه معایب و محاسنی که داشت یک توانایی می بود و می تواند آغازگر اتفاقات جدیدی باشد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع