[ad_1]
به گزارش غروب شهر
در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، صندلی مدیرعامل سایپا از «محمدعلی تیموری» به «جواد توسلی مهر» رسید. اکنون مدیرعامل تازه، دیگر مدیران سایپا را نیز تحول داده است تا تیم خود را بر این شرکت حاکم کند.
تغییرات مدیریتی در مجموعه سایپا به شرح زیر می باشند:
«عبدالله سلطانی» به گفتن مدیرعامل پارس ماشین منصوب و جانشین «سید محمدحسین ادیانی» شد.
«مجید آقایی» به پست مدیرعاملی زامیاد رسید و جانشین علیزاده شد. حال آنکه تیموری پیش از خروج خود در تاریخ شانزدهم اسفند ۱۴۰۲، یک مدیر تازه را برای زامیاد برگزید. از این رو به نظر میرسد خروج تیموری از سایپا چندان پیشبینی شده نبوده است!
«مهدی صادقی کاشان» گفتن مدیرعاملی شرکت سایپاکاشان را دریافت کرد.
«محمدعلی حیاتی» بهگفتن مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا منصوب شد. او جانشین «مهرداد معلمان» شده است.
«اردلان حسینی» منصب مدیرعاملی سایپا یدک را دریافت کرد و جانشین «مجتبی معظمی» شد.
«علی میرزایی» مدیرعامل اندوختهگذاری رنا شد تا جانشین «فرزاد ناظمی» شود.
مدیرعامل باشگاه ورزشی سایپا نیز تحول کرد. پیش از این «سید مهدی حسینیپور» مدیریت تیم ورزشی سایپا را برعهده داشت. اکنون «محمد محمدی» دروازهبان اسبق تیم ملی مدیر تیم ورزشی سایپا شده است.
در این بین تنها مدیرعامل سایپا دیزل بدون تحول به فعالیت خود ادامه میدهد.
آیا تغییرات مدیران سایپا، تحول رویه شرکت را بههمراه دارد؟
تغییرات مدیران سایپا درحالی صورت میگیرد که تیم خودرویی وزارت صنعت نیز تحول کردهاند. سایپا طی دو سال تازه روال ضعیفی در تشکیل و اراعه ماشین داشت. اراعه ناکافی شاهین به بازار، قیمت این ماشین را بهشدت در بازار افزایش داد. این چنین پروژههای این شرکت همچون کادیلا، سایپا آریا و شاهین پلاس به مرحله تجاریسازی نرسیدند. روال کند و ضعیف سایپا در تشکیل و اراعه ماشین، علتشده است تا توازن بازار برهم بخورد. سایپا به گفتن یکی از دو خودروساز بزرگ سرزمین، نقش پررنگی در مدیریت بازار ماشین ایفا میکند. اکنون فعالان بازار ماشین انتظار دارند تا مدیران تازه سایپا، رویه بهتری را برای این شرکت و زیرمجموعههای آن ترسیم کنند.
دسته بندی مطالب
غروب شهر
[ad_2]
منبع