[ad_1]
این که در خانه یا محل کار خود نشسته باشید و فهمید شوید که نیاز دارید از یک سوپرمارکت خرید داشته باشید اما بهجای رفتن به فروشگاههای اطراف خود، بتوانید همهچیز را با یک اپلیکیشن خریداری کنید و یقین باشید که تا نیم ساعت دیگر کالاها به دستتان میرسد، چیزی نیست که تا چند سال قبل بتوان آن را بهراحتی فکر کرد. با شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم مردم به خرید وسایل سوپرمارکتی بدون مراجعه به این فروشگاهها، سرویس اسنپ اکسپرس از سوی گروه اسنپ معارفه شد؛ سرویسی که در اغاز کار خود در دل اسنپفود شکل گرفت و سپس بهمرور زمان تبدیل به یک محصول مجزا شد.
گروه اسنپ از سالهای پیش با محصولی داخلی با نام «زوکت»، فروش محصولات سوپرمارکتی را اغاز کرده و در این عرصه آزمون و اشتباه کرده می بود. زوکت تنها در برخی نقاط تهران فعال می بود و هیچگاه یک محصول عمومی نشد.
اما اکنون اسنپ اکسپرس توانسته است دوست نارنجیرنگ هر شخصی باشد که برای زمان خود قیمت قائل است و خریدهای سوپرمارکتی خود را به دست مجموعهای میسپارد که سالیان سال در این عرصه توانایی کسب کرده و با یک ناوگان عظیم از سفیران موتورسوار خود، داخل حوزه فروش محصولات سوپرمارکتی شده است.
ما در دیجیاتو به آزمایش محصول اسنپ اکسپرس پرداختیم. هرچند پیشازاین تعداد بسیاری از نویسندگان و دیگر کادر اداری ما از این محصول منفعت گیری کرده بودند، اما در دفتر جدیدی که در آن مستقر شدهایم، خرید سوپرمارکتی آنلاین انجام نداده بودیم. ما این امتحان را درست در زمان بازی ایران و ژاپن انجام دادیم؛ در وسط زمستان سرد، با هوای بارانی و با حجم بسیاری از سفارشات. ما بدترین زمان را انتخاب کردیم تا این تست را با بیرحمی همه از اسنپ اکسپرس بگیریم و کالاهای تقریباً بسیاری را در خواست خود گنجاندیم تا تنوع بالایی وجود داشته باشد و اسنپ اکسپرس را با مقداری چالش روبه رو کند.

در وهله اول، باید بدانید که خرید از اسنپ اکسپرس هم از وبسایت آن مقدور است و هم از اپلیکیشن آن. با ورود به محیط اسنپ اکسپرس و درج آدرس، با انبوهی از فروشگاههای اینترنتی که اطرافتان وجود دارد، مواجه میشوید. طبق معمولً در هر نقطه که از تهران باشید، فروشگاهی موسوم به اسنپمارت نیز وجود دارد که درواقع یک دارک استور است. دارک استور فروشگاهی است که تابلو و ویترین ندارد و فقط برای نگهداری محصولات و اراعه آنها بهصورت آنلاین فعالیت دارد. اسنپمارتها توانستهاند بیشترین نقاط تهران را تحت پوشش خود قرار دهند و طبق معمولً سبد محصولات کاملی را در خود دارند. محصولات پرفروش و برندهای گوناگون در اسنپمارتها وجود دارند و اکثر فروشگاهها در آن، همیشه درحال اراعه تخفیفی تحت نام تخفیف نارنجی می باشند که در آن پیشنهادهای اختصاصیای برای محصولات درنظر گرفته میشود.

اسنپ اکسپرس در بازههای وقتی گوناگون، کدهای تخفیف سوپرمارکتی مختلفی را به کاربران خود اعطا میکند و سقف خرید معقولی را برای اعمال این کدهای تخفیف درنظر میگیرد. بهجز این تخفیفها که هرازگاهی برای مشتریان پیامک میشود، تخفیفهای روز نیز در اکثر فروشگاههای حاضر در اسنپ اکسپرس وجود دارد. این تخفیفها در فروشگاههای بزرگتر زیاد تر می باشند و بعضی اوقات میتوانید خرید خود را با پنجاه درصد تخفیف – و حتی زیاد تر – انجام دهید. مسئله مهم اینجاست که دستهبندی محصولات با دقت کافی صورت گرفته و محیط اپلیکیشن توانایی کاربری آسانی را بههمراه دارد. امکان منفعت گیری از یارانه دولتی هم در خریدهای اسنپ اکسپرس وجود دارد که روش منفعت گیری از آن در بلاگ این مجموعه بهطور کامل توضیح داده شده است.

قیمتها در اسنپ اکسپرس متفاوت است و این بدان معناست که شما میتوانید یک کالای خاص را جستجو کرده و سپس آن را از همه فروشگاههای اطراف خودتان اشکار کنید. با این که تعداد بسیاری از کالاها یک قیمت مصوب دارند، اما در برخی موارد پیش میآید که یک کالا در یک فروشگاه، با قیمت کمتر یا زیاد تر اراعه میشود. این چنین با دقت به این که اسنپ اکسپرس در تعداد بسیاری از فروشگاههای اطراف جستجو میکند، میتوانید به کالاهایی دست اشکار کنید که الزاماً در سوپرمارکت نزدیک شما وجود ندارد. بهگفتن مثال، زیاد از کالاهای خارجی که در وضعیتعادی در کمتر سوپرمارکتی اشکار میشود، از اسنپ اکسپرس قابل تهیه است.
هر فروشگاهی در اسنپ اکسپرس امتیازی را از آن خود کرده که بر پایه میانگین نمرهای است که کاربران به آنها دادهاند. با دقت به این نمرات میتوانید مطمعن خاطر بیشتری از کیفیت سرویسی که دریافت میکنید، داشته باشید. این چنین امکان مشاهده آدرس هر فروشگاه هم وجود دارد تا بتوانید نزدیکترین سوپرمارکت به مقصد را انتخاب کنید. این چنین باید بدانید که تنوع فروشگاهها در اسنپ اکسپرس زیاد بالاست و کم پیش میآید که محصولی را بخواهید و یکی از سوپرمارکتهای اطراف آن را نداشته باشد. ناگفته نماند، در برخی اوقات امکان دریافت حضوری کالاها نیز در خود فروشگاهها وجود دارد که گزینه مناسبی برای افرادی است که اولاً میخواهند هزینه ارسال ندهند اما از تخفیفهای اسنپ اکسپرس منفعتمند شوند و یا در راه منزل می باشند و میخواهند بین این مسیر، خرید خود را زیاد سریع دریافت کنند و در زمان خود صرفهجویی کنند.

با وجود تعداد بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای همانند فروشگاههای هفت و… در این مجموعه، تخفیفهای این فروشگاهها نیز برای کاربران اسنپ اکسپرس در دسترس است. تعداد بسیاری از این فروشگاهها نیز با بیشترشدن خریدهایتان، هزینه ارسال را رایگان حساب میکنند تا دغدغهای در این مورد نداشته باشد.
باید بدانید هزینه ارسال سوپرمارکتها در وقتی که شرایط جوی نامناسب باشد؛ درست همانند وقتی که ما مشغول تست اسنپ اکسپرس بودیم؛ مقداری بیشتر از حد معمول لحاظ میشود. در بقیه اوقات اما این هزینه کاملاً بهصرفه است و ضمن آنکه باید بدانید با عضویت در اسنپپرو میتوانید هزینه ارسال خود را از برخی فروشگاههای حاضر در اسنپ اکسپرس بهطور رایگان تحویل بگیرید. کف حداقل خرید فروشگاههایی که در اسنپ اکسپرس وجود دارند نیز بین رقم ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است و حقیقت اینجاست که با وجود قیمتهای حال حاضر محصولات، این رقم منصفانه بهنظر میرسد و در برخی اوقات حتی با خرید یک بسته بیسکوییت یا یک شکلات کوچک نیز میتوانید به این رقم برسید و خرید خود را تحویل بگیرید.
ما در سبد خرید خود محصولات مختلفی را قرار دادیم؛ از تخمه گرفته تا محصولات نوشتافزار، مواد شوینده، پروتئینی و حتی نوشیدنی. تقریباً ۴۰ دقیقه چشم به راه بودیم و سبد محصولات را در کیسههای مخصوص اسنپ اکسپرس دریافت کردیم؛ کیسههایی محکم و منقوش به لوگوی نارنجیرنگ اسنپ اکسپرس که بههم گره خورده بودند. حقیقت اینست که بستهبندی محصولات با سلیقه خوبی همراه نبوده است و کالاها بدون هیچ نظم و ترتیبی در کنار همدیگر قرار گرفتند. کالاهای با جنس شیشه سالم به دست ما رسیدند ولی دور از انتظار میدانم در مسافتهای طویل تضمینی برای سالم بودن آنها وجود داشته باشد. از آنسو کالاهایی همانند نوشابه، سرد و خنک به دست ما رسیدند؛ هرچند سرمای هوا در این نوشته بیتأثیر نبوده است. مسئله مهم اینجاست که پیک اسنپ اکسپرس کالاها را درب واحد به ما تحویل داد و برخلاف برخی فروشگاههای اینترنتی، اصراری به آمدن به درب رو به خیابان برای تحویل کالاها نداشت.

مسئله مهم فرد دیگر که زمان خرید آنلاین لوازم سوپرمارکتی باید مراعات شود، ارسال کالاهای بهروز است. برخی از مردم گمان میکنند که زمان ارسال آنلاین کالاها، سوپرمارکتها کالاهایی را به دست مشتریان میرسانند که تاریخ انقضایشان نزدیک است؛ اما با بازدید که روی محصولات کردیم، تاریخ تشکیل کالاها بهروز می بود و مشکلی در این عرصه وجود نداشت. هرچند بر پایه قوانینی که در اسنپ اکسپرس وجود دارد، اگر هم در این عرصه یا هر عرصه فرد دیگر مشکلی وجود داشته باشد، با ارسال عکس کالاها و پیگیری سریع، میتوان کالا را مرجوع کرد یا کالای سالم دراِزای تحویل کالای ایراددار، دریافت نمود.
سرویس اسنپاکسپرس به ما نشان داد که برازنده نام اکسپرس بهمعنی سریعالسیر است. با سرویس اسنپاکسپرس میتوان به تعداد بسیاری از سوپرمارکتهای اطراف دسترسی اشکار کرد و به گمان زیاد زیاد هر کالای سوپرمارکتی با هر برندی که تصمیم تهیهاش را داشته باشید، اشکار کرد. این سرویس هم بهصورت یک اپلیکیشن جدا در دسترس است و هم بهصورت یکی از خدمات سوپراپ اسنپ خدمترسانی میکند.
[ad_2]
منبع