[ad_1]
به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چند روزی است سخن و حدیثها درمورد تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در ۲۰۰ کانال نقلشده صداوسیما بالا گرفته است و در کانالهای مجازی و بعضاً برخی از رسانهها آماری هم مبنی بر پولسازی شگفت و غریب تلویزیون به چشم میخورد، این چنین او گفت و گو مطالبه جدّی برخی از تهیهکنندگان و سینماگران و اعتراض مدیران سازمان سینمایی به آن دسته از فیلمهایی که تیزر تبلیغاتیشان سر از شبکههای ماهوارهای درمیآورد نوشته فرد دیگر است که جای آن کماکان در تلویزیون خالی است.
پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه اولین جشنواره آگهیهای بازرگانی به چند سوال خبرنگاران جواب داد از جمله توضیح تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس، سوال خبرنگار تسنیم در خصوص تیزر فیلمهای سینمایی و کنایهای که «جنابخان» به رئیس صداوسیما در همین برنامه آگهیهای بازرگانی داشت و چند نوشته دیگر؛ یقیناً در خصوص خبر پخششده برگشت مهران مدیری با یک سریال به تلویزیون هم ترجیح داد سکوت کند.
رئیس صداوسیما در خصوص سؤالی درمورد تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پافشاری کرد: اولین توانایی منفعت گیری از ظرفیت صداوسیما برای تبلیغات انتخابات مجلس است بهگفتن اولین توانایی ما باید این مسیر را باز کنیم برای دورههای بعدی انتخابات؛ انشاءالله بدون چالش و بدون مشکل و با حداکثر تأثیرگذاری در مأموریتی که بهمسئولیت صداوسیما است یعنی قراردادن فضا برای تبلیغات نمایندگان بتوانیم دورههای بعدی عمل کنیم.، اما در رابطه او گفت و گو تبلیغ و هزینههایی که در مرحله اول و دوم اظهار شد؛ اولاً این یک مبنای قانونی دارد بر پایه همان چیزی که در قانون اصلاحشده انتخابات ابلاغ شده است، آییننامه آن نیز در دولت تصویب شد و این چنین در هیئت اجرایی مرکزی و ستاد انتخابات سرزمین همه اعداد و رقم های تصویب شد.
او گفت: ما برای پشتیبانی به شراکت زیاد تر و همصدایی با نامزدهای محترمی که امکان پذیر توانایی مالی کافی نداشته باشند ما خودمان داوطلب شدیم این پشتیبانی را بکنیم، یقیناً باید مجوز قانونی میگرفتیم. ما به هیئت اجرایی مرکزی نظر دادیم که این عدد را افت بدهیم؛ سپس از او گفت و گو و بازدید در هیئت اجرایی مرکزی، با نظر صداوسیما موافقت شد. ما نظر فرد دیگر هم دادیم که خوشبختانه با آن هم موافق شد، نظر این می بود هر نامزدی که بتواند یک درصد آرای مأخوذه آن حوزه انتخابیه را کسب کند کل مبلغی که پرداخت کرده به او برگردانده بشود، این دو پیشنهادی است که به هیئت اجرایی مرکزی دادیم و بحمدالله هر دو تصویب شد. مقصد ما این است بیشترین تأثیر و نقش را در انعکاس و نشان دادن تبلیغات نامزدهای محترم مجلس بتوانیم ایفا کنیم و بالطبع حتماً روی شراکت تأثیر خواهد داشت.
بهحرف های رئیس صداوسیما پخش آزمایشی برخی کانالهای انتخاباتی اغاز شده است.
جبلی در جواب به سوال خبرنگار تسنیم درمورد کنایه جنابخان و جواب خودش در جشنواره آگهیهای بازرگانی مبنی بر برگشت چهرهها، این مسئله را نقل کرد: من همیشه گفتم و باز پافشاری میکنم درِ صداوسیما بهروی هنرمندان باز است، این سخن الآن ما نیست و این سخن را از روز اول زدیم، در واقع رسانه ملی خانه هنرمندان است هر همکاری بخواهد به فرهنگ سرزمین پشتیبانی کند و در خدمت جامعه باشد ما در خدمت او هستیم، هیچ زمان این در را نبستیم، یقیناً کملطفیهایی نسبت به رسانه ملی میبشود که احتمالا ملزوم نباشد ما دائماً در معرض جواب دادن و جواب گرفتن باشیم اما در یک تعبیر تکراری و کلی همیشه گفتیم درِ صداوسیما بهروی هنرمندان باز است.
رئیس صداوسیما درمورد یک خبر درمورد برگشت مهران مدیری با یک سریالی به تلویزیون ترجیح داد سکوت کند و به همین جمله بسنده کرد: من این خبر را ندیدم و نمیخواهم اظهارنظر کنم.
جبلی در جواب به این سوال که آیا بهواسطه تبلیغ سریالهای نمایش خانگی و حتی شکسته شدن انحصار تبلیغ اکرانهای آنلاین در تلویزیون فضای پخش تیزرهای سینمایی هم در تلویزیون بازتر میبشود، او گفت: در رابطه سینما رسانه ملی همیشه از معارفه فیلمها حمایتکرده است و کماکان این رویهمان را ادامه میدهیم، قبلاً گفتم یک رویه اشکار از رسانه ملی سالها است وجود دارد یک شورای تیزر داریم که آن شورا بازدید میکنند محتوای فیلم و انطباق آن با معیارها و هنجارهای فرهنگی چیست و مطابق با آن امتیاز میگیرد و حاصل آن امتیاز پخش تیزرهای فرهنگی میبشود.
بهحرف های رئیس صداوسیما روال بازدید سریالهای خانگی که قابلیت پخش از تلویزیون را داشته باشند متوقف نشده است و بازدیدها ادامه دارد. در قسمتهای خبری کماکان سریالهای نمایش خانگی که از سازمان تنظیم و مقررات صوت و عکس فراگیر در فضای مجازی مجوز بگیرند معارفه خواهند شد و یقیناً قرار است بهزودی یک برنامه تلویزیونی با مقصد نقد سریالهای خانگی هم راه بیفتد.
انتهای مطلب/+
[ad_2]
منبع