با سختی اتحادیه اروپا، کارمزدهای اپ‌استور اپل تحول می‌کند

[ad_1]

اپل با انتشار کردن بیانیه مطبوعاتی از تغییراتی گسترده در سیاست‌های اپ‌ استور خبر داد. این شرکت با مقصد تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ اروپا، این تغییرات را اعمال می‌کند. این تغییرات با انتشار کردن نسخه iOS 17.4 که قرار است در ماه مارس (اسفند- فرودین‌ماه) اراعه بشود، در اتحادیه اروپا در دسترس خواهند می بود.

پیش از اعمال این تغییرات، اپل کارمزد ۳۰‌ درصدی برای خرید‌های درون‌ برنامه‌ای تعیین کرده می بود. به‌جهت تغییرات تازه، اپلیکیشن‌های مربوط به تلفنهای آیفون دراتحادیه اروپا، کمیسیون ۱۷ درصدی برای خرید‌های درون‌برنامه‌ای پرداخت می‌کنند. باید اضافه کرد اگر اپ‌ها از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اختصاصی اپل منفعت گیری کنند، کارمزد آن‌ها ۳ درصد زیاد تر یعنی به ۲۰ درصد افزایش اشکار می‌کند.

اپل برای گسترش‌دهندگانی که در قالب کسب‌ و ‌کارهای کوچک فعالیت می‌کنند، به‌جای کمیسیون ۱۵‌ درصدی، کمیسیون ۱۰ درصدی تعیین کرده است. گفتنی است کمیسیون این کسب و کارها در صورت منفعت گیری از سیستم پرداخت اپل، ۱۳ درصد تعیین شده است.

تحول ساختار کارمزدهای اپ استور اپل برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا  

اپل در ادامه تغییرات معارفه شده خود، کارمزد جدیدی به نام «Core Technology Fee» معارفه کرده است که این نوع کارمزد تنها مخصوص اپ‌های محبوب و خاص است. در این نوع کارمزد، گسترش‌دهندگان موظف می باشند در ازای نصب اپلیکیشن‌ها به اپل پول پرداخت کنند. کارمزد تازه شامل پرداخت ۰.۵ یورو برای نصب سالیانه می‌بشود. یقیناً ملزوم به ذکر است که این کارمزد تنها وقتی اعمال می‌بشود که تعداد نصب سالیانه اپ‌ها در بازار اروپا از مرز یک میلیون نصب عبور کند. اپل پیش‌بینی کرده که کمتر از یک درصد از گسترش دهندگان امکان پذیر ناچار به پرداخت این نوع کارمزد شوند و برای ۹۹ درصد گسترش دهندگان شرایط به  این شکل نخواهد می بود که ناچار به پرداخت این چنین کمیسیونی شوند.

همانطور که حرف های شد قوانین مربوط به بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل را ناچار کرده است تغییرات بزرگی را در سیستم عامل iOS، اپ‌استور و نحوه کارکرد مرورگرها در این پلتفرم تشکیل کند. این تغییرات با انتشار کردن نسخه iOS 17.4 که قرار است در ماه مارس اراعه بشود، در اتحادیه اروپا در دسترس خواهند می بود.

با این وجود، اپل خاطرنشان می‌کند که با مقررات تازه مربوط به بازارهای دیجیتال اروپا، توانایی کمتری برای مقابله با خطراتی همانند کلاهبرداری و سواستفاده دارد. این شرکت تصمیم دارد در ماه مارس، وقتی که همه این تغییرات اعمال شوند، اطلاعات بیشتری را با مشتریان خود به اشتراک بگذارد.

[ad_2]

منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت غروب شهر دنبال کنید.