[ad_1]
برخی از سرویسهای مایکروسافت همانند موتور جستجوی بینگ، مرورگر اِج و سرویسهای تبلیغاتی مایکروسافت، به گمان زیاد از فهرست قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) خارج خواهند شد.
به نقل از خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ ناظران اروپایی به این نتیجه رسیدهاند که این محصولات به قدر کافی قوی نیستند تا به گفتن بخشی از یک تحقیق پنجماهه در بازار که قرار است در ماه فوریه به آخر برسد، برسی شوند.
این گزارش در حالی انتشار شده که چند روز پیش، تنظیمگران ضدانحصار اتحادیه اروپا اظهار کردند حمایتمالی مایکروسافت از شرکت هوش مصنوعی «اُپن اِی آی» سازنده چتبات «چت جیپیتی» امکان پذیر مشمول قوانین ادغام اتحادیه اروپا باشد.
با این حال، انتظار میرود که مایکروسافت اقداماتی را برای پیروی از مقررات بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) اظهار کند که محصولاتی همانند سیستم عامل ویندوز و پلتفرم لینکدین را در بر میگیرد.
بر پایه این قانون، همه شرکتهای بزرگ فناوری باید تا ۷ مارس (۱۷ اسفند) از این قانون پیروی و با خدمات و محصولات خود همانند رقبایشان حرکت کنند.
انتهای مطلب/
[ad_2]
منبع