دلواپس خروج کادر درمان از سرزمین هستیم/ انتقاد از وزارت بهداشت – غروب شهر

به نقل از خبرگزاری مهر، یحیی ابراهیمی افزود: یکی از چالش‌های مهم امروز سرزمین که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را هم به شدت را دچار کرده، افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی به دیگر کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس همانند امارات و عمان است.

وی با گفتن این که آمار و رقم های درستی از مهاجرت پزشکان و پرستان وجود ندارد، در ادامه گفت: مقدار خروج پزشکان سپس از کرونا و محدودیت‌های سفر دو برابر شده و این عدد نزدیک به ۶ تا ۱۰ هزار پزشک در حوزه‌های گوناگون عمومی، متخصص و جدیداً فوق تخصص متغیر بوده و این عدم قطعیت آماری به‌علت عدم انتشار کردن آن از سوی نهادهای رسمی همچون سازمان نظام پزشکی است.

ابراهیمی یادآور شد: هم اکنون در حال از دست دادن و مهاجرت قسمت بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی هستیم و این نوشته شامل اساتید، پزشکی و پرستاران و دیگر حوزه‌های زیر مجموعه پزشکی نیز می‌بشود.

ادامه مطلب
پیشنهاد ‌های تغذیه ای برای مقابله با گرمازدگی - غروب شهر

وی، عدم پرداخت فوق العاده اختصاصی، اختلاف پرداختی دستمزد در مناطق برخوردار نسبت به مناطق محروم سرزمین، اختلاف پرداخت بیمارستان‌های دولتی نسبت به قسمت خصوصی، وضع مالیات بر درآمد پزشکان و کم توجهی به کادر درمان را از دلایل مهم خروج کادر درمان برشمرد و افزود: دو فاکتور نیروی انسانی آموزش دیده و منفعت گیری از ظرفیت نخبگان در تشکیل ثروت برای سرزمین زیاد مهم است و عمل های دولت به اختصاصی وزارت بهداشت در جذب و نگهداری اندوخته نخبگانی سرزمین قابل قبول نیست.

ابراهیمی در ادامه گفت: اگر ایران خالی از نخبگان به اختصاصی پزشکان و پرستاران بشود بدون شک در آینده نزدیک دچار صدمه‌های زیاد بزرگی خواهیم شد، به همین علت خروج حتی یک نفر از اعضای جامعه پزشکی برای ما خسران است چون به آنها به شدت نیازمند هستیم و نیروهای ما زیاد کیفی می باشند.

ادامه مطلب
2 عامل اصلی که ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد
آخرین مطالب

وی با اصرار بر این که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به طور تخصصی به حوزه مهاجرت پزشکان و پرستاران سرزمین ورود کرده است، او گفت: از جمله عمل های کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم نظر حذف مالیات بر درآمد پزشکان و پرستاران، تزریق بسته‌های حمایتی، افزایش دستمزد کادر درمان در مناطق محروم، اصرار بر مشابه سازی و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و پرداخت فوق العاده اختصاصی خاص حوزه سلامت و جذب کادر درمان طرحی که در ایام انتشار کردن اپیدمی کرونا در خط مقدم جبهه سلامت است.

ادامه مطلب
وزیر بهداشت داخل ژنو شد - غروب شهر



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *