نگاهی به محبوب‌ترین ساعت‌ ها در دیوار

[ad_1]

داده‌های دیوار در گزارشی که به مناسب روز جهانی «تیک‌تاک ساعت» انتشار شده مشخص می کند که در ۹ ماه اول امسال «سیکو» پرآگهی‌ترین برند ساعت مچی بوده است.

روز ۲۹ دسامبر (۸ دی)، سه روز مانده به آخر سال، روز تیک‌تاک ساعت نام‌گذاری شده تا مردم جهان در نزدیکی آخر سال میلادی یادشان بیاید باید قیمت زمان رو بدانند و پرونده‌کارهای ناتمام را ببندند. به بهانه همین روز،‌ واحد روابط عمومی دیوار به سراغ ساعت‌ها در این پلتفرم رفته است،‌ تا ببینند تا این مدت هم ساعت‌هایی که تیک‌تاک می‌کنند در زندگی روزمره ما وجود دارند یا جای‌شان را به ساعت‌های هوشمند همه‌فن‌حریف داده‌اند.

منفعت گیری از ساعت‌های هوشمند احتمالا در چند سال قبل فراگیرتر شده اما داده‌های دیوار مشخص می کند تا این مدت بازار ساعت‌های کلاسیک داغ است. در ۹ ماه اول امسال «سیکو» پرآگهی‌ترین برند ساعت مچی در دیوار بوده و کاربران نیز از بین همه برندهای دیگر، زیاد تر از همه در جستجوی همین برند بوده‌اند. از بین برندهای ساعت هوشمند نیز، ۹۰ درصد کل جستجوها به ساعت‌های هوشمند اپل تعلق داشته است.

ساعت مچی‌ها، پررونق‌تر و محبوب‌تر

آگهی‌گذاران دیوار، در زیردسته «ساعت مچی»، زیاد فعال‌تر از زیردسته «ساعت دیواری»‌ بوده‌اند. تعداد آگهی‌های منتشرشده برای ساعت‌های مچی، در ۹ ماه اول امسال، بیشتر از ۲٫۲ برابر ساعت‌های دیواری بوده است.

جستجوی ساعت مچی هم زیاد زیاد تر است. در کل، در این زمان،‌ کاربران دیوار نزدیک به ۲۶ میلیون بار عبارات مرتبط با انواع ساعت را در نوار جستجوی این دو زیردسته داخل کرده‌اند، که نزدیک به ۲۱ میلیون جستجو متعلق به ساعت‌های مچی و بیشتر از ۵ میلیون جستجو نیز برای یافتن ساعت‌های دیواری بوده است.

برندهای پرآگهی

در بین برندهای معروف ساعت مچی، لابه‌لای عناوین و متن آگهی‌های منتشرشده در دیوار، زیاد تر از همه «سیکو» به چشم می‌خورد؛ برند معروف ژاپنی که نامش در ۲۵ درصد آگهی‌های شامل نام برندِ ساعت‌ها آمده است. سپس از آن، ساعت هوشمند «اپل» قرار دارد که ۲۳ درصد این آگهی‌ها را به خودش تعلق داده است. دلنشین است که در بین پنج برندی که بیشترین آگهی‌ها را در اختیار دارند، سه‌تای‌شان ژاپنی است: «سیکو»، «کاسیو» و «سیتی‌زن».

باز هم پرچم سامورایی‌ها بالاست!

از ۲۰ برندی که در بین پرجستجوترین عبارات کاربران در زیردسته «ساعت مچی» به چشم می‌خورد، باز هم «سیکو» (با ۱۹ درصد) بالای فهرست قرار دارد. در بین این برندها، فقط ۴ برند ‌ژاپنی قرار دارند و بقیه عمدتا سوئیسی می باشند. با این حال همین چهار برند ژاپنی، یعنی «سیکو»، «کاسیو»، «سیتی‌زن» و «اورینت» مجموعا نزدیک به نیمی از جستجوهای برند ساعت را در اختیار دارند.

سهم برندهای ساعت مچی در جستجوی کاربران دیوار

«سیب» پرطرفدار

کاربران دیوار هم در دسته ساعت‌های مچی و هم در دسته کالای دیجیتال در جستجوی ساعت‌های هوشمند بوده‌اند و مجموعا نزدیک به ۶ میلیون بار کلمات مرتبط با آنها را در نوار جستجوی این دو دسته داخل کرده‌اند. «اپل»، «سامسونگ» و «شیائومی» برندهایی می باشند که کاربران به جستوجو‌شان بوده‌اند. در بین این برندها،‌ اپل با سهم ۹۰ درصد محبوب‌ترین ساعت هوشمند بوده است.

سهم برندهای ساعت هوشمند از جستجوی کاربران

در بین سری‌های گوناگون «اپل‌واچ»، سری ۳ (با ۲۶ درصد) پرجستجوترین بوده و سپس از آن به ترتیب سری‌های ۷ و ۶ قرار دارند. در آخر این فهرست هم سری SE (با ۵ درصد) قرار دارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت غروب شهر دنبال کنید.

کرمانشاهی‌های پیشتاز

اهالی استان کرمانشاه در ۹ ماه اول امسال نسبت به جمعیت‌شان هم بیشترین تعداد آگهی ساعت‌های دیواری و هم بیشترین تعداد آگهی ساعت‌های مچی را انتشار کرده‌اند. سپس از آن، به ترتیب استان‌های لرستان و البرز قرار دارند.

از طرف دیگر، بوشهری‌ها مشتریان پروپاقرص‌تری برای ساعت بوده‌اند. کاربران این استان به طور میانگین زیاد تر از بقیه استان‌ها عمل به دریافت اطلاعات تماس از هر آگهی ساعت در استان‌شان کرده‌اند. از این نظر استان‌های هرمزگان و کردستان به ترتیب دوم و سوم می باشند.

مچی‌ها نوترند یا دیواری‌ها؟

سهم آگهی‌های نو در بین ساعت‌های مچی زیاد تر از ساعت‌های دیواری است. ۴۵ درصد آگهی‌ها متعلق به ساعت‌های مچی نو می باشند. به این ترتیب، ساعت مچی هم از معدود زیردسته‌هایی است که سهم اقلام نو و دست دوم در آن به هم نزدیک است. طبق معمول سهم اقلام دست دوم در زیردسته‌های گوناگون دیوار، به مقدار قابل توجهی زیاد تر از اقلام نو است. همانند زیردسته «ساعت دیواری» که نزدیک به ۷۰ درصد آگهی‌ها متعلق به ساعت دست دوم است.

ناتمام‌های امسال همه می‌بشود؟

ساعت‌ها چه تیک‌تاک بکنند چه نکنند، سال همه می‌بشود و کارهای ناکرده تعداد بسیاری روی دستمان می‌ماند. احتمالا هر سال همین روز تیک‌تاک ساعت سه ماه قبل از آخر سال ما، یادآوری خوبی باشد برای‌مان که کارهای ناتمام داریم و یقیناً تا این مدت زمان داریم که همه‌شان کنیم.

[ad_2]

منبع