[ad_1]
آمازون بهتازگی درخواستی را به دادگاه منطقه غربی واشینگتن اراعه کرده و از قاضی خواسته است که شکایت ضدانحصار کمیسیون تجارت فدرال (FTC) علیه این شرکت را رد کند.
FTC همراه با ۱۷ دادستان کل ایالتهایی ازجمله ماساچوست، میشیگان، نیویورک و اوکلاهما در ماه سپتامبر با شکایت از آمازون ادعا کردند که غول تجارت الکترونیک با عمل های ضدانحصاری شرایط ناعادلانهای برای رقیب ها و مصرفکنندگان به وجود اورده است. بر پایه گزارش بلومبرگ، آمازون اکنون استدلال کرده که FTC شواهدی در این رابطه اراعه نکرده است.
در شکایت FTC ادعا شده که آمازون از تاکتیکهای غیرقانونی برای سرکوب رقابت منفعت گیری میکند؛ همانند جایگزینی نتایج جستجوی محصول کاربران با تبلیغات پولی، قراردادن محصولات خود در بالای نتایج جستجو و بهکارگرفتن نرخهایی که فروشندگان را ناچار میکند تا نزدیک به ۵۰ درصد از کل درآمد خود را به آمازون بپردازند. این چنین در این شکایت آمازون به منفعت گیری از یک ابزار الگوریتمی با نام رمز Project Nessie متهم شده که بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ علتافزایش مقصددار قیمت محصولات شده است.
استدلال آمازون نسبت به شکایت FTC
آمازون در خواست خود مدعی شده است که تنها از راه حلهایی منفعت گیری کرده که بین خردهفروشیها رایج است و «به سود مصرفکنندگان بوده و علترقابت میبشود.»
در گزارش بلومبرگ به نقل از «هایدی هابارد»، وکیل آمازون، حرف های شده است که موارد اشارهشده توسط FTC «بهطور غیرقابلقبول و غیرمنطقی فکر میکنند که کوششهای آمازون برای پایین نگهداشتن قیمت محصولات خود بهنحوی علتشده است که قیمت مصرفکننده در کل اقتصاد افزایش اشکار کند.»

آمازون در ماه سپتامبر نیز نسبت به این شکایت عکس العمل نشان داد و مشاور عمومی این شرکت او گفت:
«همه کسبوکارهایی که در فروشگاه ما به فروش میپردازند، قیمتهای خود را بهطور جدا گانه تعیین میکنند، اما برای پشتیبانی به افزایش فروش و دلنشینترکردن فروشگاه برای مشتریان، ما این چنین روی ابزارها و آموزش اندوختهگذاری میکنیم تا به آنها پشتیبانی کنیم قیمتهای رقابتی اراعه کنند. چنانچه صاحب هیچ فروشگاهی نمیخواهد یک خرید وفروش بد را برای مشتریان خود تبلیغ کند، ما نیز پیشنهادهایی را که قیمت رقابتی ندارند، برجسته یا تبلیغ نمیکنیم.»
[ad_2]
منبع